تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۰۰
جالب است ۰
این یافته به دنبال تجزیه و تحلیل نمونه خونی گرفته شده قبل و بعد از مدیتیشن از فعالیت ژنتیکی در بین بیش از ۱۰۰ مرد و زن بوده است.
محققان می‌گویند؛ مدیتیشن سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند
به گزارش مردم فردا،نتایج بررسی‌ها نشان داد که مدیتیشن فعالیت صدها ژن را که به طور مستقیم در تنظیم پاسخ ایمنی نقش دارند، افزایش می‌دهد.
اما محققان تاکید کردند که مطالعه آنها شامل جلسات مدیتیشن روزانه ۱۰ ساعته بود که به مدت هشت روز متوالی در سکوت کامل انجام شد. در دنیای واقعی، اکثر مردم به سختی می‌توانند آن روش‌ها را تکرار کنند.
«ویجایندران چاندران»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه فلوریدا، گفت: «با این حال، یافته‌ها نشان می‌دهد که مدیتیشن می‌تواند نقش مهمی در درمان بیماری‌های مختلف مرتبط با ضعف سیستم ایمنی داشته باشد.»
این مطالعه شامل ۱۰۶ مرد و زن، با میانگین سنی ۴۰ سال بود.
نمونه خون از همه شرکت کنندگان در چندین نوبت گرفته شد: پنج تا هشت هفته قبل از شروع مدیتیشن؛ درست قبل از شروع مدیتیشن؛ و سه ماه پس از تکمیل مدیتیشن.
در مدت مدیتیشن هشت روزه، همه شرکت کنندگان غذاهای گیاهی مصرف کردند و همه از یک برنامه خواب منظم پیروی کردند. جلسات مدیتیشن ۱۰ ساعت در روز و در سکوت انجام می‌شد.
نتایج نشان داد سه ماه پس از پایان دوره، محققان افزایشی در فعالیت شامل ۲۲۰ ژن مرتبط با سیستم ایمنی، از جمله ۶۸ ژن درگیر در فعالیتی موسوم به "سیگنال دهی اینترفرون" پیدا کردند.
نویسندگان مطالعه خاطرنشان کردند که با توجه به اینکه پروتئین‌های اینترفرون به طور مؤثر به عنوان محرک‌های سیستم ایمنی عمل می‌کنند، چنین سیگنال‌هایی می‌تواند برای ایجاد یک دفاع مؤثر در برابر مشکلات مختلف سلامت از جمله سرطان، بیماری ام اس یا حتی کووید ۱۹ مهم باشد.
محققان معتقدند این یافته‌ها نشان می‌دهند که مدیتیشن می‌تواند روزی به عنوان درمان‌های رفتاری طراحی‌شده برای حفظ سلامت مغز و اصلاح بیماری‌های عصبی غیرقابل برگشت فعلی تبدیل شود.
https://mardomefarda.ir/vdce.w8zbjh8oz9bij.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما