تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۸
جالب است ۰
رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه وزیر اقتصاد با تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اصناف موافقت کرد و قرار بود سازمان امور مالیاتی برای این موضوع مصوبه سران قوا را بگیرد، گفت: با این حال تا این لحظه که ساعت زیادی تا پایان ساعت اداری هم نمانده، هنوز چیزی در این رابطه به اتاق اصناف ابلاغ نشده است.
بلاتکلیفی تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اصناف
به گزارش مردم فردا، علی توسطی در نشست خبری به مناسبت روز ملی اصناف با اشاره به فعالیت بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار واحد صنفی در کشور، اظهار کرد: مالیات حقوق حاکمیتی و باید پرداخت شود، اما موضوع عادلانه بودن آن است.
به گفته وی یکی از مشکلات در حال حاضر مربوط به مبهم بودن اینتاکدهاست که توقع داریم به صورت شفاف اعلام شود. برای برخی از صنوف ضریب مالیاتی بر اساس اینتاکد صنف، بالاتر از ضریب سود اصناف در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته سامانه‌ها با تغییر ضرایب مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند، گفت: امروز آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اصناف است. درخواست تمدید ۱۰ روزه از وزیر امور اقتصادی و دارایی داشتیم به این دلیل که استفاده از اینترنت و قطعی‌های مکرر سامانه موانعی را برای ثبت اظهارنامه‌ها ایجاد کرده بود.
توسطی با اشاره به اینکه درخواست تمدید مورد قبول واقع شده، اما تا این امروز ابلاغ نشده است، گفت: نحوه محاسبه ضریب مالیاتی موجب صعودی شدن مالیات برای اصناف می‌شود، در حالی که در هیچ شرایطی شاهد کاهش مالیات نبوده‌ایم.
این مقام صنفی با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ میلیون مورد مواجهه مردم با واحدهای صنفی سراسر کشور به صورت روزانه است که شکایتی کمتر از یک درصد را ایجاد می‌کند، گفت: ۶۰۰ هزار واحد تولید صنفی و سه میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی شناسنامه‌دار در کشور وجود که ۱۰ درصد نیز شامل گروه‌هایی می‌شوند که تاکنون ساماندهی نشده‌اند و همچنین ۶۰۰ هزار واحد صنفی کوچک که برای تجهیز صنایع بزرگ نقش تاثیرگذاری دارند.
https://mardomefarda.ir/vdcg7q9q.ak9y74prra.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین