تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۸
جالب است ۰
رئیس جمهوری آمریکا شنبه شب و در جریان نخستین سخنرانی انتخاباتی کارزار ۲۰۲۴ در شهر فیلادلفیا ایالت پنسیلوانیا حضور یافت و در جمع کارگران بر حمایت از طبقه متوسط و اخذ مالیات از ثروتمندان تاکید کرد.
اقتصاد، محور اصلی نخستین سخنرانی انتخاباتی بایدن
به گزارش مردم فردا،تارنمای شبکه تلویزیونی "سی ان بی سی" نوشت که بایدن با اعلام خبر حمایت یک فدراسیون بین المللی متشکل از ۶۰ سندیکای کارگری و ۱۲.۵ میلیون عضو، گفت: مفتخرم که در تاریخ رئیسان جمهوری آمریکا بیشترین حمایت را از اتحادیه های کارگری انجام داده ام.
وی با بر شمردن دستاوردهای اقتصادی نخستین دوره زمامداری خود به بسته حمایتی همه گیری کووید، بسته اقلیمی، بهداشتی و مالیاتی سال ۲۰۲۲ و توافق اخیر دو حزبی بر سر افزایش سقف بدهی دولت اشاره کرد.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین ضرورت انجام اصلاحات مالیاتی را که در میان دموکرات ها نیز اختلاف برانگیز شده یادآور شد و بار دیگر خواهان تعیین کف مالیاتی بر میلیاردرهای آمریکا شد.
بایدن گفت: زمان آن فرا رسیده که اغنیا سهم خود را ادا کنند. وی با این حال وعده داد افرادی که درآمدشان کمتر از ۴۰۰ هزار دلار باشد، مالیات بر درآمد فدرال اضافی پرداخت نخواهند کرد.

یافته های نظرسنجی اخیر ای‌بی‌سی نیوز/واشنگتن پست نشان داد که ۶۸ درصد از مردم آمریکا معتقدند بایدن پیرتر از آن است که برای دومین بار در کاخ سفید مسئولیت را بر عهده بگیرد.
اگر بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۴ پیروز شود، او در پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود ۸۶ ساله خواهد بود که این امر، او را به پیرترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا تبدیل می‌کند.
به نوشته تارنمای هیل، با توجه به آنکه بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) همچنان نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهد، پیش بینی می شود بانک‌های بزرگ، رشد کمی داشته باشند.
برخی دیگر اشاره می‌کنند که با کاهش اشتغال در شرکت‌های بزرگ، رکود اقتصادی در راه است.
یک مشاور قدیمی جمهوری خواهان که در کارزارهای انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ از بایدن در مقابل ترامپ حمایت کرد، با اشاره به افزایش شدید قیمت گاز، خواربار و سایر کالاها در دوران ریاست‌جمهوری بایدن، گفت بایدن مدیریت خوبی در مساله اقتصاد در دوره نخست ریاست جمهوری اش نداشته و او نگران بدتر شدن اوضاع اقتصادی است.
https://mardomefarda.ir/vdch-znz.23nwzdftt2.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین