تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۶
جالب است ۰
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی ادعا کرد، اسناد و مدرک نشان می‌دهند، انهدام سد بزرگ کاخوفکا در نواحی تحت کنترل روسیه در اوکراین حاصل یک انفجار داخلی ایجاد شده از سوی مسکو بوده است.
ادعای نیویورک تایمز درباره دست داشتن روسیه در انفجار سد کاخوفکا
به گزارش مردم فردا،این روزنامه در این گزارش ادعایی به نقل از مهندسان و کارشناسان بمب‌ نوشت، تحقیقاتش به اسناد و مدارکی رسیدند دال بر اینکه بمب کار گذاشته شده در یک راهروی واقع در پایه بتونی این سد در ششم ژوئن منفجر شده و ساختار آن را منهدم کرد.

نیویورک تایمز در این گزارش ادعا کرد: "اسناد و مدارک به وضوح نشان می‌دهند این سد توسط انفجار اجرا شده توسط طرفی که آن را کنترل می‌کند یعنی روسیه تخریب شد."

 

به نوشته رویترز، تیمی از کارشناسان حقوقی بین‌المللی که به تحقیقات دادستان‌های اوکراین درباره این اتفاق کمک می‌کنند در یافته‌های اولیه خود در روز جمعه مدعی شدند، "بسیار محتمل است" که فروریختن سد کاخوفکا در منطقه خرسون اوکراین در نتیجه بمب‌های کار شده از سوی روس‌ها ایجاد شده است.

کرملین، کی‌یف را عامل تخریب این سد برق آبی که ذخیره آبی معادل دریاچه "گریت سالت لیک" آمریکا داشت با هدف قطع کردن منبع آب شبه جزیره کریمه و منحرف کردن توجهات از یک ضد حمله شکست خورده خود علیه نیروهای روسیه معرفی کرده است.

اوکراین نیز روسیه را متهم به منفجر کردن این سد متعلق به دوران شوروی سابق که از اولین روزهای حمله به اوکراین در سال ۲۰۲۲ تحت کنترل مسکو قرار داشت، دانسته است؛ انفجاری که باعث به راه افتادن سیلی از آب در بخش بزرگی از جبهه جنگ، از بین بردن مزارع و قطع آب شهروندان شد.

نیویورک تایمز به نقل از مهندسان نوشت، صرفا با بررسی کامل این سد بعد  از تخلیه کامل آب آن می‌توان رشته وقایعی که به از بین رفتنش منجر شد را تعیین کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcgnq9q.ak9yq4prra.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین