تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۳
جالب است ۰
معاون شورای حاکمیتی سودان تأکید کرد که وضعیت این کشور فاجعه‌بار است و خارطوم شاهد ویرانی و تخریب کامل شده است.
شورای حاکمیتی سودان: وضعیت فاجعه‌بار است
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مالک عقار، معاون عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان و فرمانده ارتش گفت: وضعیت سودان در حال حاضر فاجعه‌بار است و ارتش به جنگ تا زمان پیروزی ادامه می‌دهد. ما شاهد تخریب و ویرانی کامل خارطوم هستیم و نیروهای واکنش سریع مناطق مسکونی را اشغال کرده‌اند.
وی گفت: فروپاشی سودان به معنای فروپاشی کامل شاخ آفریقاست. به ناچار باید جنگ با پیروزی ارتش پایان یابد. باید جنگ پایان یابد اما به شرط اینکه سودان یک ارتش واحد داشته باشد که از آن دفاع کند. ارتش از طرح‌های آتش‌بس استقبال می‌کند اما اشغال سودان را نمی‌پذیرد. نمی‌توان دموکراسی در کشور را از طریق تفنگ ایجاد کرد. نیروهای واکنش سریع اماکنی را اشغال کرده‌اند که قبلا تحت حفاظت ارتش بود از جمله کاخ ریاست جمهوری. ارتش در این جنگ پیروز خواهد شد و ما نسبت به این مسئله اطمینان داریم. نیروهای واکنش سریع از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.
مالک عقار تأکید کرد که طرح جده متوقف شده است.
از ۱۵ آوریل شهرهای سودان به ویژه خارطوم صحنه درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش سودان به رهبری عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به رهبری محمد حمدان دقلو (حمیدتی) است. با وجود امضای چندین توافق آتش‌بس کوتاه مدت میان دو طرف اما درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و وارد سومین ماه خود شده است.
https://mardomefarda.ir/vdcfjydy.w6d1yagiiw.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین