تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵
جالب است ۰
یک مقام سازمان ملل اعلام کرد ارائه خدمات آنروا به آوارگان فلسطینی در کرانه باختری از روز جمعه از سر گرفته شده است.
آنروا فعالیت خود را در کرانه باختری از سر گرفت
به گزارش مردم فردا،فیلیپ لازارینی کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) اعلام کرد از جمعه ارائه خدمات این آژانس به آوارگان فلسطینی در کرانه باختری از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، لازارینی در بیانیه‌ای اعلام کرد از اینکه آنروا اکنون می‌تواند خدمات رسانی به جوامع پناهندگان در کرانه باختری را از سر بگیرد، خیالمان راحت است. آوارگان فلسطینی از ۴ مارس به شدت تحت تاثیر اعتصاب کارکنان محلی آژانس قرار گرفتند، اما این اعتصاب از پنج شنبه پایان یافت. 

لازارینی گفت اولویت فعلی ما بازگشایی نود مدرسه آنروا است تا بیش از ۴۰ هزار کودکی که در آستانه از دست دادن یک سال تحصیلی کامل بوده و در معرض خطر ترک تحصیل هستند، بتوانند عقب ماندگی تحصیلی خود را جبران کنند. خدمات اساسی ارائه شده به نزدیک به ۹۰۰ هزار پناهجوی فلسطینی در کرانه باختری به دلیل اعتصاب به حالت تعلیق درآمد. کودکان از مدارس محروم شدند و بیماران نمی‌توانستند به خدمات بهداشتی ضروری دسترسی داشته باشند. 

بنابر اعلام این آژانس سازمان ملل که در سال ۱۹۴۹ ایجاد شد، کمبود بودجه، منابع آنروا را تمام کرده و منجر به بدتر شدن کیفیت خدمات آن شده است. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داده است که آنروا در آستانه سقوط مالی است و از کشور‌های کمک کننده می‌خواهد مسئولیت‌های خود را برعهده بگیرند و به آژانس کمک کنند تا آژانش بتواند به وظایف خود در برابر آوارگان فلسطینی عمل کند.
https://mardomefarda.ir/vdcb88b8.rhb9gpiuur.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین