تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۰
جالب است ۰
در هفته گذشته خبرهای مهمی در خصوص اصلاح قیمت‌ شکر، تخم مرغ بسته‌بندی، واردات گوشت قرمز و بازار مرغ منتشر شد.
بازار کالاهای اساسی در هفته‌ای که گذشت
به گزارش مردم فردا،در اهم اخبار هفته گذشته در حوزه کشاورزی می‌توان به تعادل در قیمت چای طی ماه‌های آینده اشاره کرد. رئیس سازمان چای کشور در این زمینه گفت: افزایش قیمت چای یک روند طبیعی است تا تولید ادامه یافته و پایدار شود و از کشاورزان نیز حمایت‌های لازم صورت گیرد. از طرفی قیمت چای دیگر افزایشی نخواهد شد، چون بازار کشش ندارد.
تغییر قیمت‌های هفته
در ادامه خبرها می‌توان به اعلام قیمت مصوب شکر و تخم مرغ بسته‌بندی اشاره کرد، سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی نرخ هر کیلو شکر برای مصرف‌کننده را ۲۸ هزار تومان و برای کارخانه ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.
بنا بر اعلام اتحادیه مرکزی مرغداران، قیمت تخم مرغ شیرینگ پک ۳۰ عددی با درب به وزن ۱۸۰۰ گرم برای مصرف کننده ۱۱۸ هزار و ۶۵۰ تومان و قیمت تخم مرغ شیرینگ پک ۳۰ عددی بدون درب به وزن ۱۸۵۰ گرم برای مصرف کننده ۱۱۵ هزار و ۶۵۰ تومان است.
ثباتی هفته
مشاهدات حاکی از آن است که مرغ با نرخ مصوب ۷۳ هزار تومان و حتی کمتر در میادین و برخی فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.
سرپرست وزارت جهادکشاورزی با اشاره به کاهش قیمت جوجه یکروزه و نزدیک شدن آن به نرخ مصوب، از افزایش تولید مرغ در سه ماهه تابستان خبر داد.
بنابر اعلام مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، گوشت قرمز از هفته آینده با نظارت سازمان دامپزشکی وارد کشور شده و بازار این محصول به ثبات می‌رسد.
رشد هفته
عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران با اشاره به رشد صادرات و اینکه برخی از صادرکنندگان غیر حرفه‌ای و غیرمتخصص وارد عرصه صادرات زعفران شده‌اند، گفت که این صادرکنندگان باعث اشباع بازارهای هدف صادراتی می‌شوند. 
وی همچنین افزود که مهمترین اصلی که باید به آن بپردازیم و سالهاست از آن عقبیم این است که باید در یک برنامه تدوین شده هر سال درصدی از خام فروشی زعفران را کاهش دهیم
https://mardomefarda.ir/vdcd9z0f.yt0nj6a22y.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین