تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۰
جالب است ۰
پس از واژگونی قایق مهاجران در سواحل جنوبی یونان، دست کم 79 نفر جان خود را از دست دادند و تعداد زیاد دیگری هنوز ناپدید هستند.
واژگونی قایق مهاجران در یونان 79 کشته برجای گذاشت
به گزارش مردم فردا،در یکی از بدترین فجایع سال جاری میلادی، یک قایق ماهیگیری حامل صدها پناهجویانی که قصد داشتند به اروپا سفر کنند، روز گذشته (چهارشنبه) در ساحل جنوبی یونان واژگون شد و دست‌کم ۷۹ تن از مسافران آن جان خود را از دست دادند و ۱۰۴ نفر نجات پیدا کردند و هنوز تعداد زیادی ناپدید هستند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در این خصوص گزارش کرد،  گارد ساحلی، کشتی‌ها و هواپیماهای تجاری و نیروی دریایی عازم محل حادثه شدند و در تمام طول دیشب عملیات جستجو و نجات بازماندگان احتمالی این حادثه را ادامه دادند. هنوز تعداد مسافران این قایق نامشخص است و معلوم نیست که چه تعداد از پناهجویان ناپدید شده‌اند اما گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که صدها نفر سوار بر این قایق بوده که خارج از ظرفیت مسافر سوار کرده بود.
گارد ساحلی یونان یک تصویر هوایی از قایق غرق شده را منتشر کرده است که نشان می‌دهد جمعیت زیادی از افراد تمامی فضای عرشه قایق را پر کرده‌اند.
«یوانیس سارماس» نخست‌‍وزیر موقت یونان در پی وقوع این حادثه به مدت سه روز اعلام عزای عمومی کرد و گفت: «فکر ما با قربانیان قاچاقچیان بی‌رحمی است که از غم بشریت سوء استفاده می‌کنند».

از طرف دیگر، «نیکوس آلکسیوس» سخنگوی گارد ساحلی یونان به شبکه تلویزیونی «ای آر تی» گفت که برآورد تعداد دقیق مسافران غیرممکن است. وی گفته است که به نظر می‌رسد قایق 25 تا 30 متری پس از آن غرق شده است که مسافران به طور ناگهانی از یک سمت قایق به سمت دیگر حرکت کرده‌اند.
وی در این خصوص توضیح داد: «عرشه بیرونی پر از افراد بود و ما تصور می‌کنیم که فضای داخلی کشتی نیز از افراد پر شده بوده است و به نظر می‌رسد جابجایی بین افرادی که در این کشتی سوار بودند، صورت گرفته است و واژگونی رخ داده است».
https://mardomefarda.ir/vdchxvnz.23nwmdftt2.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین