تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۷
جالب است ۰
دوازدهمین نشست پارلمانی لبنان برای انتخاب رئیس جمهور از دقایقی قبل آغاز شد.
آغاز دوازدهمین نشست پارلمانی لبنان برای انتخاب رئیس جمهور
به گزارش مردم فردا،این دوازدهمین جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور بعد از 11 نشست بی‌حاصل است که در آن 2 نامزد اصلی باهم رقابت می‌کنند.

«سلیمان فرنجیه» رئیس جریان المرده نامزد مورد حمایت حزب‌الله و جنبش امل و «جهاد ازعور» وزیر پیشین لبنانی نامزد مورد حمایت جریان آزاد ملی و حزب نیروهای لبنانی می‌باشد. البته منابع سیاسی آگاه لبنان معتقدند که هدف تیم مقابل از معرفی جهاد ازعور صرفا جلوگیری از پیروزی سلیمان فرنجیه بوده و خود آنها می‌دانند که ازعور یک گزینه جدی نیست و شانسی نیز برای رسیدن به کاخ ریاست‌جمهوری لبنان ندارد.

بر این اساس، جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی اعلام کرده که در دور دوم رای‌گیری برای انتخاب رئیس جمهور قصد دارد «زیاد بارود» وزیر کشور اسبق لبنان را به عنوان نامزد مورد نظر خود معرفی کند. امروز نیز جبران باسیل اعلام کرد که جهاد ازعور جزء اسامی پذیرفته شده توسط جریان آزاد ملی است؛ اما از نظر ما بهترین نامزد نیست.

بیش از 8 ماه است که کاخ ریاست‌جمهوری لبنان خالی مانده و بیش از 10 نشست پارلمانی بی‌ثمر برای انتخاب رئیس جمهور برگزار شده است. و هنوز هم بسیاری از طرف‌های لبنانی چشم به اقدامات خارجی دوخته‌اند. به ویژه اینکه تجربه ثابت کرده، پرونده سیاسی لبنان همیشه رمز عبور خارجی دارد و یک روند داخلیِ صرف محسوب نمی‌گردد. در این میان مسئله انتخاب رئیس جمهور به عنوان یکی از اصلی‌ترین ایستگاه‌های سیاسی لبنان همواره دستخوش جزر و مد بوده و مسیر طبیعی خود را طی نکرده است.

در همین زمینه منابع آگاه لبنان گزارش دادند که دوازدهمین نشست پارلمانی لبنان برای انتخاب رئیس جمهور که امروز برگزار می‌شود همانند جلسات قبلی خواهد بود و نمی‌توان امیدی به نتیجه آن داشت. منابع آگاه از تماس‌های جاری در داخل و خارج لبنان گزارش دادند که روز پنجشنبه به جز سلیمان فرنجیه (رئیس جریان المرده) و جهاد ازعور، نام یک نامزد سوم نیز مطرح خواهد شد و این نامزد نه «زیاد بارود» وزیر کشور اسبق لبنان است و نه «ژوزف عون» فرمانده ارتش؛ بلکه او نام شناخته شده‌ای است که جریان آزاد ملی قصد حمایت از وی را دارد.
https://mardomefarda.ir/vdchmvnz.23nwxdftt2.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین