تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۳
جالب است ۰
سوریه و عربستان در ادامه گام‌های خود در چارچوب بازگرداندن روابط دمشق و ریاض به روال عادی، برای از سرگیری فعالیت‌های تجاری و همکاری اقتصادی فیمابین به توافقاتی دست یافتند.
توافق سوریه و عربستان برای از سرگیری همکاری‌های تجاری و اقتصادی
به گزارش مردم فردا،خبرگزاری رسمی عربستان (واس) در این باره اعلام کرد که محمد ابوالهدی اللحام، رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه و هیئت همراه وی در حاشیه شرکت در کنفرانس تجاری کشورهای عربی و چین که در ریاض برگزار شد، با حسن بن معجب الحویزی، رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عربستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

دو طرف بر سر بازگشایی مسیر همکاری‌های اقتصادی واز سرگیری فعالیت‌ها و رویدادهای تجاری و سرمایه‌گذاری فیمابین همزمان با تعامل سوریه با محیط عربی خود توافق کردند.

طبق این گزارش، اعضای هیئت سوریه در این دیدار از مواضع عربستان در قبال سوریه و ملت آن قدردانی کرده و به تمایل بخش تجاری سوریه برای ورود به بازار عربستان و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی اشاره کردند.

دو طرف همچنین بر ضرورت ادامه دیدارهای هیئت‌های تجاری و فراهم کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در عربستان و سوریه برای سرمایه گذاران در راستای ادامه مسیر همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور برادر تاکید کردند.

دهمین کنفرانس تجاری کشورهای عربی و چین به مدت دو روز در عربستان و با حمایت‌ محمد بن سلمان برگزار شد.

هیئت‌هایی از ۲۳ کشور عربی و هیئتی از سوی دولت چین در این کنفرانس شرکت کردند تا به بررسی دورنما و فرصت‌های همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری‌های مشترک بپردازند.

این کنفرانس با عنوان "سرمایه گذاری و تامین مالی زیرساخت ابتکارعمل کمربند و جاده چین" برگزار شد.
https://mardomefarda.ir/vdcdsz0f.yt0nf6a22y.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین