تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
جالب است ۰
بعد از معرفی هدست Vision Pro اپل، واقعیت مجازی دوباره خود را به عنوان یکی از حوزه‌های تعیین کننده در آینده فناوری مطرح کرده است. کانن از تولیدکنندگان خوشنام و قدیمی دوربین، به دنیای VR و عصر جدید قدم گذاشته و قصد دارد دوربین‌هایی مخصوص واقعیت مجازی به بازار عرضه نماید.
کانن طرح مفهومی دوربین واقعیت مجازی 360 درجه و سه بعدی خود را به نمایش گذاشت
به گزارش مردم فردا،کانن نامیست که همواره با دوربین‌های DSLR و دیجیتال مترادف بوده است. این شرکت قصد دارد به زودی یک قدم بزرگ به سمت دنیای واقعیت مجازی بردارد. در رویداد Photo Next 2023 کشور ژاپن، طرح‌هایی از کانن شامل دوربین‌‌های با قابلیت ثبت ویدئو 360 درجه و 3D دیده شده است.
تصاویر دوربین واقعیت مجازی کانن
کانن طرح مفهومی نسل جدید دوربین‌های واقعیت مجازی خود را به نمایش گذاشته است. این دوربین‌ها می‌توانند ویدئوهای 360 درجه، 180 درجه و سه بعدی به ثبت برسانند. به نقل از وبسایت‌هایی مانند PetaPixel، دوربین مفهومی کانن شباهت بسیاری به دوربین Insta360 EVO دارد.

این دوربین نیز از یک مکانیزم تاشو برای ثبت تصاویر سه بعدی و 180 درجه استفاده می‌نماید. شرکت ژاپنی هیچ اطلاعاتی در مورد نام، مشخصات و قیمت دوربین‌های مخصوص واقعیت مجازی خود منتشر نکرده است. کانن قبل از این تنها با یک لنز فیش آی دوگانه مخصوص دوربین‌های بدون آینده RF خود به جهان واقعیت مجازی وارد شده بود.

دوربین 360 درجه و 3D به تازگی مشاهده شده در ژاپن، از برند V برخوردار شده که مخصوص محصولات مصرفی کانن است. این می‌تواند به معنی ورود جدی دوربین‌ساز حرفه‌ای به حوزه واقعیت مجازی باشد. 

باید به این نکته اشاره کنیم که واقعیت مجازی و فناوری‌های پیرامون آن تاکنون در میان طرفداران فناوری و مشتریان رشد چندانی نداشته‌اند اما معرفی هدست Vision Pro اپل، توانسته بار دیگر توجه کاربران را به این حوزه جلب نماید.
https://mardomefarda.ir/vdcfx1dy.w6dccagiiw.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین