تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۰۰
جالب است ۰
معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری گفت: بیش از ۱۱۰ نفر از برترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج ازکشور از خدمت سربازی معاف شدند.
معافیت سربازی برای بیش از ۱۱۰ محقق ایرانی خارج از کشور
به گزارش مردم فردا،علی حسینی درباره برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور، گفت: ذیل این برنامه تلاش می‌کنیم تا با استفاده از تجربیات و تعامل با متخصصان و کارآفرینان برتر، ایده و نقطه نظرات آنها را دریافت و با همفکری صاحب نظران؛ راهکارهای بهتر و مؤثرتری را برای خدمت، تعامل و حمایت از جامعه هدف این برنامه تعریف کنیم.

وی افزود: یکی از این راهکارها که دغدغه همه ما از ابتدای اجرای برنامه بود، حل مشکل خدمت سربازی برجسته‌ترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج از کشور بوده است که به واسطه اشتغال و زندگی در خارج از کشور فرصت طولانی حضور در ایران را ندارند و موضوع خدمت وظیفه عمومی مانعی برای خدمت‌رسانی آنها به کشور شده است.

به گفته حسینی، طی این سال‌ها تلاش‌هایی کردیم تا سازوکاری برای پاسخی مناسب به این نیازمندی پیدا کنیم. این کار را نیز با حمایت‌های بی‌دریغ مقام معظم رهبری از نخبگان به انجام رساندیم و توانستیم پیرو دستور مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی)، رسما حمایت نظام وظیفه تخصصی در خارج از کشور را از برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور دریافت کنیم.


وی ادامه داد: در حمایت مذکور متقاضی با انجام طرحی پژوهشی یا فناورانه در راستای انتقال دانش و تکنولوژی روز به کشور، راه‌اندازی کسب و کار یا ساخت محصول بدون نیاز به حضور در کشور و دوره آموزشی کارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی را دریافت می‌کند.

به نقل از روابط عمومی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری، معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری در ادامه بیان کرد: نفر اولی که در حمایت مذکور در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ موفق به اخذ مجوز شروع به کار شد، پس از ساخت محصولی بدون مشابه در ایران و انتقال دانش ساخت آن و تحویل نمونه ساخته شده به یکی از دانشگاه‌­های کشور کارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی خود را طی هفته آینده تحویل خواهد گرفت.

حسینی گفت: تا به امروز بیش از ۱۱۰ نفر از برترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج ازکشور از طریق حمایت مذکور همکاری خود را با مراکز علمی، پژوهشی و فناورانه داخلی آغاز کرده که ۹ نفر از آن­ها پروژه خود را در ماه‌­های گذشته به پایان رسانده‌­اند.
https://mardomefarda.ir/vdci33az.t1avr2bcct.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما