تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۱
جالب است ۰
وزیر امور خارجه مکزیک استعفای خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ از سوی حزب حاکم (جنبش بازآفرینی ملی/ مورِنا) اعلام کرد.
انتخابات ریاست جمهوری مکزیک؛ وزیر خارجه برای نامزدی استعفا داد
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری افه، مارسلو ابرارد (Marcelo Ebrard) وزیر امور خارجه مکزیک اعلام کرد: شرکت در این جنبش بزرگ، امروز مرا به وجد آورده است: مورنا. من هیجان‌زده و مفتخر هستم بخشی از تحول چهارم (Cuarta Transformación) هستم و همچنین مشتاقم تا مطابق با آنچه پیشنهاد کرده‌ایم، عمل کنم و به همین دلیل است که من سِمت خود را ترک می‌کنم.

تحول چهارم به وعده کارزار انتخاباتی آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس‌جمهوری مکزیک در سال ۲۰۱۸ برای از بین بردن سوء استفاده‌ها از قدرت و جایگاه و همچنین فساد که در دهه‌های گذشته در مکزیک فراگیر شده بود، اشاره دارد. لوپز اوبرادور سه تحول اول را جنگ استقلال مکزیک، جنگ اصلاحات و انقلاب مکزیک تعریف کرد.

طبق اعلام ابرارد، کناره‌گیری اش از ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) اجرایی می‌شود.
وزیر خارجه مکزیک از ماه دسامبر (آذر- دی) به رهبر حزب رئیس‌جمهوری پیشنهاد کرد تا علاقه‌مندان برای نامزدی در انتخابات، از سِمت‌های مربوطه کناره‌گیری کنند تا بتوانند در شرایط مساوی به رقابت با یکدیگر بپردازند.

پیش از این، ماریو دلگادو (Mario Delgado) رئیس حزب مورنا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این حزب، یکشنبه آینده روندی را که برای انتخاب نامزد خود برای انتخابات ۲۰۲۴ دنبال خواهد کرد و بر اساس آن به عنوان نامزد جانشینی رئیس‌جمهوری فعلی تعیین می‌شود، مشخص خواهد کرد.

نزدیکترین رقبای سیاسی ابرارد در حزب مورنا، کلودیا شینباوم (Claudia Sheinbaum) رئیس دولت مکزیکوسیتی و آدان آگوستو لوپز (Adán Augusto López) وزیر کشور فدرال هستند. هر دو اعلام کرده‌اند که قصد دارند سال آینده به کاخ ریاست جمهوری برسند.

ابرارد ۶۳ ساله از زمان آغاز به کار دولت لوپز اوبرادور، در اول دسامبر ۲۰۱۸ (۱۰ آذر ۱۳۹۷)، وزیر امور خارجه مکزیک بوده است.
https://mardomefarda.ir/vdcbf9b8.rhbw8piuur.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین