تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۹
جالب است ۰
وزارت دفاع تایوان گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته، هفت هواپیمای نظامی و پنج کشتی جنگی چین در اطراف تایوان گشت‌زنی کردند.
گشت‌زنی جنگنده‌ها و ناوهای چین در اطراف تایوان
به گزارش مردم فردا،رسانه‌های تایوان گزارش کردند که وزارت دفاع ملی تایوان (MND) در بازه زمانی ۰۶:۰۰ صبح روز گذشته (سه‌شنبه ۶ ژوئن ۱۶ خرداد ماه) و ۰۶:۰۰ صبح امروز (چهارشنبه هفتم ژوئن، ۱۷ خردادماه) به وقت محلی، هفت هواپیمای نظامی و پنج ناو چین را در اطراف تایوان رهگیری کردند.

با گذشت پنج روز از انتشار خبری درباره ورود ۲۱ فروند هواپیما و ۱۱ فروند کشتی جنگی ارتش چین به اطراف تایوان، بار دیگر وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که جنگنده‌ها و ناوهای چین وارد محدوده این جزیره شده‌اند.


وبگاه «تایوان نیوز» در این خصوص گزارش کرد، وزارت دفاع تایوان امروز اعلام کرد که مقام‌ها دفاعی این جزیره در واکنش به ورود جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی ارتش چین به محدوده این جزیره، هواپیماها و کشتی‌های جنگی را به منطقه فرستاندند و از موشک‌های زمینی برای نظارت بر فعالیت‌های ارتش آزادیبخش خلق چین استفاده کردند.

بر اساس این گزارش، هیچ‌یک از هواپیماهای نظامی چین از خط میانی تنگه تایوان عبور نکردند و در این بازه 24 ساعته، وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان نشدند.

ورود هواپیماها و کشتی‌های نظامی چین به تایوان در شرایطی صورت گرفته است که مقام‌های پکن بارها در خصوص تحرکات کشورهای خارجی در تنگه تایوان و همکاری آن‌ها با این جزیره که با هدف تحریک تایوان به جدایی‌طلبی صورت می‌گیرد، هشدار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، تاکنون در ماه جاری، پکن، 59 هواپیمای نظامی و 29 کشتی جنگی را به اطراف تایوان فرستاده است.

رسانه‌های تایوان روز گذشته گزارش کردند که مقام‌های تایوانی و آمریکایی در صدد هستند علی‌رغم مخالفت‌های پکن، ماه آینده در کالیفرنیا نشستی را درباره بحث برای تنگه تایوان و فروش تسلیحات واشنگتن به جزیره تایوان برگزار کنند.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.
https://mardomefarda.ir/vdcauon6.49na615kk4.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین