تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰
جالب است ۰
اپل در جریان کنفرانس خود از ویژگی‌های جدیدی برای مرورگر سافاری رونمایی کرد که با تمرکز روی بهبود حریم خصوصی و امنیت آن طراحی شده‌اند.
قابلیت‌های جدیدی برای سافاری معرفی شد
به گزارش مردم فردا،اپل در جریان کنفرانس WWDC 2023 همچنین از نسخه جدید مرورگر سافاری (Safari) نیز رونمایی کرد که شامل ویژگی‌ها و پیشرفت‌های کاربردی ازجمله کنترل‌های حریم خصوصی بهتر، ویژگی‌های رمزگذاری و قابلیت ساخت اپلیکیشن از طریق صفحات وب می‌شود.

جذاب‌ترین ویژگی نسخه جدید مرورگر اپل احتمالاً برنامه‌های تحت وب جدید آن هستند. با این قابلیت می‌توانید یک وب‌سایت را مانند هر برنامه دیگری در داک (Dock) سیستم‌عامل macOS همراه با یک رابط کاربری مینیمال اجرا کنید. گوگل نیز برای مرورگر کروم قابلیت مشابهی را معرفی کرده بود که از طریق آن می‌توانید یک لینک را به‌صورت میانبر به داک آن اضافه کنید.


بهبود تنظیمات حریم خصوصی سافاری

پیشرفت مهم دیگری که برای مرورگر سافاری معرفی شده است، به تنظیمات حریم خصوصی آن مربوط می‌شود که علاوه بر macOS، برای iOS 17 و iPadOS 17 نیز ارائه شده است. با وجود این قابلیت‌های جدید، هنگامی که وب‌سایت‌ها را در حالت خصوصی مرورگر مرور می‌کنید، ترکرهای بیشتری به‌همراه اثر‌انگشت شما مسدود خواهند شد تا از این طریق هویت شما برای سایت‌ها کمتر قابل تشخیص باشد.

نسخه جدید سافاری در macOS و iPadOS اکنون به شما اجازه می‌دهد تا وب‌گردی خود را براساس موضوعات مختلف دسته‌بندی کنید. برای مثال، می‌توانید تمام صفحات کاری را در یک پنجره مجزا قرار دهید که دارای کوکی‌ها و افزونه‌های مختص به خود است. سپس می‌توانید به‌سادگی به پروفایل شخصی خود که دارای صفحات متفاوتی است، مراجعه کنید.

درنهایت، می‌توانید پسوردهای خود را از طریق iCloud Keychain به‌صورت سرتاسری رمزگذاری‌شده با دیگران به اشتراک بگذارید.

آخرین نسخه مرورگر سافاری اواخر امسال به‌عنوان بخشی از مک او‌اس سونوما در دسترس قرار خواهد گرفت که ماه آینده در قالب نسخه بتا ارائه می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdchvwnz.23n6vdftt2.html
منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما