تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۱
جالب است ۰
همزمان با تداوم درگیری‌های مسلحانه در سودان، گزارش‌های رسانه‌ای صبح امروز (سه شنبه) از وقوع انفجارهای گسترده و پی در پی در غرب پایتخت این کشور حکایت دارند.
انفجارهای گسترده و پی‌ در پی پایتخت سودان را لرزاند
به گزارش مردم فردا،به نقل از الجزیره، درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای ارتش و شبه نظامیان پشتیبانی سریع در مناطق مختلف سودان به ویژه پایتخت این کشور همچنان ادامه دارد.

در همین خصوص منابع خبری از به گوش رسیدن صدای انفجارهای قدرتمند و پی در پی در جنوب ام درمان واقع در غرب خارطوم پایتخت سودان خبر می‌دهند.

به تازگی نیز حزب کمونیست سودان اعلام کرده است که نیروهای پشتیبانی سریع این کشور، با حمله به روستایی در شمال این کشور، ۵۵ نفر را کشته و خانه‌ها را سوزانده‌اند.
به گفته این حزب، نیروهای پشتیبانی سریع سودان به روستای الحمی را واقع در حدود ۳۵ کیلومتری در شهر الابیض در استان کردفان شمالی یورش برده و پس از مقاومت مردم روستا، منازل آنها را آتش زده و دست کم ۵۰ نفر را کشته‌اند.

همچنین به گفته این حزب، علاوه بر این ۵۵ نفر، تعدادی نیز زخمی و مفقود شده‌اند. حزب کمونیست سودان، این حمله را معادل نسل‌کشی توصیف کرده و نیروهای پشتیبانی سریع و ارتش سودان را مسئول کشتار غیرنظامیان دانسته است.

نیروهای پشتیبانی سریع و ارتش سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) وارد درگیری‌های خشونت‌آمیز و مرگبار شده‌اند که در جریان آن تاکنون بیش از هزار و ۸۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین بنا به گزارش‌های سازمان ملل متحد، بیش از ۱.۲ میلیون سودانی در داخل این کشور آواره شده‌اند و بیش از ۵۰۰ هزار نفر دیگر به خارج از سودان گریخته‌اند.

هلال احمر سودان نیز اعلام کرده بود که تداوم درگیری‌ها در این کشور، داوطلبان جمعیت هلال احمر این کشور را مجبور به دفن‌نمودن ۱۸۰ کشته، بدون اجرای فرآیند تشخیص هویت، نموده است. این در حالی است که دو طرف درگیری‌ها در سودان، بارها بر حمایت خود از غیرنظامیان تأکید کرده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdchi6nz.23n6wdftt2.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین