تاریخ انتشار :شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۱
جالب است ۰
انتشار تصاویری در رسانه‌های هند که در آنها گروهی از رهبران هندو خواهان قتل عام مسلمانان و استفاده از سلاح علیه آنها می‌شوند، در این کشور جنجال برانگیز شد.
فراخوانی که در هند جنجال برانگیز شد
به گزارش مردم فردا،به نقل از"الجزیره"، پلیس هند روز جمعه اعلام کرد که تحقیقات در خصوص انتشار سخنان نفرت انگیز علیه مسلمانان در طول یک برنامه هفته گذشته با حضور گروهی از رهبران هندو در شهر هریدوار، در ایالت شمالی اوتاراکند، را آغاز کرده و در این مورد پرونده تشکیل داده است.  
شرکت کنندگان در این برنامه خواستار کشتار دسته جمعی و استفاده از سلاح علیه مسلمانان شدند.  
بر اساس ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شد، یکی از سخنرانان در این برنامه به جمعیت حاضر می‌گوید که مردم نباید نگران زندانی شدن به دلیل کشتن مسلمانان باشند.  
در این برنامه حداقل یکی از اعضای حزب حاکم بهاراتیا جاناتا پارتی (بی جی پی)، حضور داشته است. این حزب متهم به تشویق احساسات ضد مسلمانان و دیگر اقلیت‌ها در هند از زمان در دست گرفتن قدرت در سال ۲۰۱۴ است.  
اما حزب بی‌جی پی اتهامات خود را رد می‌کند.  
اسدالدین اویسی، یک نماینده پارلمان هند در توییتی نوشت که اظهارات تحریک آمیز در این ویدئو "نمونه روشنی از تحریک به نسل کشی" است.  
دولت هند تاکنون در مورد این رویداد اظهار نظری نکرده است.  
پاربودهناند گیری یک رهبر تندروی هندو که در گذشته تصاویر او با رهبران حزب بی‌جی پی منتشر شده است در این برنامه گفت: مانند میانمار، پلیس، سیاستمداران، ارتش و هر هندویی در هند باید اسلحه بدست گرفته و این پاکسازی را انجام دهند. گزینه دیگری باقی نمانده است.  
اشاره او به پاک‌سازی مسلمانان روهینگیا در کشور میانمار به دست ارتش این کشور است که منجر به کشته شدن صدها هزار نفر و آوارگی بیش از دو میلیون نفر شده است.  
به گزارش ایرنا، در سال ۲۰۲۰، اسلام هراسی در مناطق مختلف هند گسترش یافت. افزایش تبلیغات ضد اسلامی، نفرت علیه مسلمانان، نقض حقوق مسلمانان و متهم کردن آن‌ها به گسترش ویروس کرونا در هند و اقدام پلیس علیه دانشجویان و فعالانی که در تظاهرات مسالمت آمیز علیه اصلاحات بحث برانگیز قانون شهروندی شرکت کرده بودند، همه نمونه‌های اسلام هراسی در هند در طول سال گذشته هستند.  
اصلاح قانون شهروندی هند در تاریخ ۲۰ آذر ۹۸ (۱۱ دسامبر ۲۰۱۹) در این کشور به تصویب رسید. بر اساس این قانون پناهجویان کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که بدون اوراق معتبر پیش از سال ۲۰۱۵ میلادی وارد این کشور شده‌اند می‌توانند شهروندی این کشور را دریافت کنند اما این قانون شامل حال مسلمانان نمی‌شود. مسئولان هند در باره علت این اقدام گفته‌اند که مسلمانان کشورهای همسایه تحت پیگرد نیستند.  
اما گروه‌های منتقد به این اصلاحات معتقدند که هدف واقعی از قوانین جدید تحت فشار قرار دادن بیشتر مسلمانان و تبعیض علیه آنان برای راضی نگاه داشتن احزاب هندو می‌باشد.  
اعتراضات به این اصلاحات حدود سه ماه ادامه یافت تا اینکه در ماه اسفند، در حمله هندوهای افراطی به معترضان مسلمان در شمال شرق دهلی نو بیش از ۵۰ مسلمان کشته شده و حدود ۲۰۰ نفر دیگر مجروح شدند. در این حملات همچنین به دارایی‌های مسلمانان در مناطق شمال شرق دهلی آسیب زیادی رسید.
https://mardomefarda.ir/vdce.v8zbjh8vp9bij.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین