تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰
جالب است ۰
سینمای وحشت همیشه طرفدار داشته است. تاریخ ساخت نخستین فیلم ترسناک به اواسط دهه ۱۸۹۰ میلادی باز می‌گردد. از آن زمان تاکنون فیلم‌های پرطرفداری در سبک وحشت ساخته‌ شده‌اند. با این حال اگر به سینمای وحشت علاقه‌مند باشید، حتماً به‌خوبی می‌دانید که هیچ‌کدام از فیلم‌های سینمای وحشت به‌اندازه فیلم جن‌گیر طرفدار پیدا نکرد.
معرفی فیلم جنجالی «جن‌گیر پاپ» با بازی راسل کرو
به گزارش مردم فردا،نخستین فیلم از مجموعه فیلم‌های جن‌گیر در ۱۹۷۳ ساخته شد. این فیلم از کتابی با همین نام، نوشته پیتر بِلاتی اقتباس شده بود. فیلم جن‌گیر به‌سرعت توانست رکوردهای فروش آثار سینمای وحشت را جابه‌جا کند. از آن زمان تاکنون جن‌گیری، به سوژه‌ای ارزشمند و پول‌ساز برای هالیوود تبدیل شده است. به همین دلیل آثار مختلفی درباره جن‌گیری سراغ داریم. یکی از این فیلم‌ها که به‌تازگی اکران شده و مخاطبین زیادی پیدا کرده، فیلمی با نام جن‌گیر پاپ (The Pope’s Exorcist) است. از آنجایی که مطمئن هستیم فیلم‌هایی با سوژه جن‌گیری طرفداران زیادی در بین مخاطبین ما دارند، در ادامه به داستان فیلم جن‌گیر پاپ می‌پردازیم. در پایان نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم جن‌گیر پاپ از چه قرار است؟
طرفداران فیلم‌های ترسناک به‌خوبی می‌دانند که این آثار زمانی جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند که بر اساس داستان‌های واقعی ساخته شده باشند. ماجرای فیلم جن‌گیر نیز از داستان‌هایی الهام گرفته شده که گفته می‌شود واقعی است. در این فیلم شاهد روایت جن‌گیری پدر روحانی گابریل امورث، هستیم. این پدر روحانی در ۱۹۹۰ انجمن بین‌المللی جن‌گیران را تشکیل داد. انجمنی که از آن صحبت می‌کنیم در ۲۰۱۴ توسط واتیکان به رسمیت شناخته شد. برای آشنایی با اهمیت پدر روحانی گابریل امورث، کافی است به این نکته اشاره کنیم که وی سال‌ها به‌عنوان اسقف‌نشین اعظم رم به ‌جن‌گیری مشغول بود. گفته می‌شود پدر روحانی گابریل بیشتر از ۱۰۰ هزار جن‌گیری انجام داده است. از آنجایی که با فیلمی هالیوودی روبه‌رو هستیم، نمی‌توان انتظار داشت تمامی صحنه‌های این فیلم از واقعیت اقتباس شده است. با این حال انصافاً باید گفت جلوه‌‌های ویژه‌ فیلم جن‌گیر پاپ، این اثر را به فیلمی ترسناک تبدیل کرده که مو را به تن مخاطبان سیخ می‌کند.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت فیلم جن‌گیر پاپ
راسل کرو، گل سرسبد هنرپیشه‌‌های فیلم جن‌گیر پاپ به حساب می‌آید. فیلم‌های ارباب، پسر تفنگ و سامری در کارنامه این کارگردان خودنمایی می‌کند. به لطف این کارنامه درخشان می‌توان امیدوار بود که جن‌گیر پاپ نیز به اثری جذاب برای طرفدران سینمای وحشت تبدیل خواهد شد. در کنار راسل کرو، دنیل زوواتو، الکس اسو و فرانکو نرو هنرنمایی می‌کنند. طرفداران فیلم‌های وسترن به‌خوبی با فرانکو نرو آشنا هستند. این چهره‌ سرشناس که اکنون گرد پیری بر چهره‌اش نشسته، یدطولایی در هنرنمایی در آثار وسترن اسپاگتی دارد. مایکل پترونی، چستر هستینگز و آر.دین مک‌کری نویسنده‌های فیلمنامه جن‌گیر پاپ به حساب می‌آیند. آن‌ها این فیلمنامه‌ را بر اساس کتاب‌‌های یک جن‌گیر داستان خود را می‌گوید و یک جن‌گیر: داستان‌های بیشتر به رشته تحریر در آورده‌اند.
در مجموع باید گفت اگر به فیلم‌های ترسناک علاقه دارید، بدون شک از تماشای فیلم جن‌گیر پاپ لذت خواهید برد. تماشای این اثر به طرفدران راسل کرو نیز پیشنهاد می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcjooev.uqeoizsffu.html
منبع : فیلم مترجم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما