تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۴
جالب است ۰
بازار ارز یک هفته است که دچار سرگیجه قیمتی شده و در محدوده معینی در حال رفت و برگشت است. برخی هم معتقدند کف قیمت دلار فعلا در محدوده 50 هزار تومان است و نوسان هزار تومانی دلار طبیعی است.
در صورت احیای برجام، قیمت دلار چقدر می‌شود؟
به گزارش مردم فردا،تا پیش از این اخبار و تا قبل از سفر سلطان عمان به تهران، بازار در حال طی کردن روند طبیعی خود بود و انتظار نمی‌رفت سرنوشت دلار به این زودی دوباره به مساله مذاکرات هسته‌ای گره بخورد. کارشناسان در پیش‌بینی قیمت دلار در سال جاری نیم نگاهی به پرونده هسته‌ای داشتند، اما اکثر آنها در پیش‌بینی خود به متغیرهای اقتصادی توجه داشتند و اقدامات مثبت و منفی بانک مرکزی.
اما حالا سرنوشت قیمت دلار به سرنوشت برجام گره خورده است و معامله‌گران منتظرند که خبر مثبت یا منفی به بازار برسد. خبری که اگر مثبت باشد باید منتظر واکنش ریزشی بازار بود و اگر منفی باشد، بازار را دچار افزایش قیمت می‌کند و از کف قیمت فعلی دور می‌کند.
آنطور که خبرهای سیاسی حاکی است، اروپا و آمریکا فرصت مشخصی به ایران داده‌اند تا درباره توافق یا عدم توافق تصمیم‌گیری کند و گفته می‌شود این فرصت چندان زیاد نیست.از طرف دیگر رئیس کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است به زودی به تهران سفر کند و از تاریخ 15 تا 19 خرداد ماه هم نشست شورای حکام برگزار می‌شود.
برخی منابع خبری می‌گویند احتمال دارد که اعلام خبر توافق در همین بازه زمانی باشد؛ یعنی قبل و یا در حین نشست شورای حکام. اگر چنین باشد، قیمت دلار چه می ‌شود؟
https://mardomefarda.ir/vdciuvaz.t1avr2bcct.html
منبع : تجارت نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین