تاریخ انتشار :شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۹
جالب است ۰
رئیس جمهور برزیل، دعوت پوتین برای شرکت در مجمع بین‌المللی اقتصادی بین‌المللی در سن پترزبورگ در ژوئن را رد کرد اما بر علاقه خود به میانجی‌گری صلح میان روسیه و اوکراین تاکید کرد. کرملین نیز اعلام کرد که پوتین در گفت‌وگوی تلفنی با همتای برزیلی استقبال طرف روس از گفت‌وگو درباره وضعیت اوکراین را مورد تاکید قرار داد.
پوتین به همتای برزیلی بابت آمادگی روسیه برای گفت‌وگو درباره اوکراین اطمینان داد
به گزارش مردم فردا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه منتشر شده توسط دفتر کرملین آمده است: "ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ارزیابی‌های اساسی از توسعه اوضاع پیرامون اوکراین ارائه کرد و بر استقبال طرف روس از گفت‌وگو در مسیر سیاسی و دیپلماتیک که کی‌یف و حامیان آن در غرب هنوز مانع آن می‌شوند، تاکید کرد."
کرملین گفت‌وگوی پوتین و لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس جمهوری برزیل را سازنده و اساسی توصیف کرد.
این در حالی است که لولا دا سیلوا طی گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین بر آمادگی خود برای گفت‌وگو با مسکو و کی‌یف جهت دستیابی به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای درگیری در اوکراین تاکید کرد.
لولا دا سیلوا در توییتر خود نوشت: من به تازگی با ولادیمیر پوتین تلفنی صحبت کردم و از او برای شرکت در مجمع بین‌المللی اقتصاد در سن پترزبورگ تشکر کردم و پاسخ دادم که در حال حاضر نمی‌توانم به روسیه بروم.
لولا نوشت: همراه با هند، اندونزی و چین با هر دو طرف درگیری در جستجوی صلح گفت‌وگو می‌کنیم.
https://mardomefarda.ir/vdcfcedy.w6dc0agiiw.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین