تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۰
جالب است ۰
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در آستانه آغاز مناسک حج در توصیه‌های بهداشتی درمانی به زائران، تاکید کرد که با توجه به گرمای هوا، زائران به‌طور منظم از آب و مایعات بدون کافئین استفاده کنند.
توصیه‌های پزشکی هلال احمر به زائران حج امسال
به گزارش مردم فردا،سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در توصیه به زائران حج 1402 برای رعایت مسائل بهداشتی درمانی گفت: تحرک روزانه برای مبتلایان به فشار خون الزامی است و آنها باید  از استعمال دخانیات بصورت جدی پرهیز نمایید.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه زائران با مشورت با پزشک حتما ویتامین D مصرف نمایند، افزود:  از مصرف غذاهای حاوی نمک زیاد بپرهیزند، دست‎‌های خود را چندین بار در روز بشویند، بینی خود را نیز حداقل یک بار در روز با آب نمک رقیق شستشو نمایند و  جهت حفاظت از قلب و عروق غذاهای سرشار از میوه، سبزی، حبوبات کامل و لبنیات کم چرب مصرف نمایند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرعشی خاطرنشان کرد: از مصرف مواد خوراکی پرچرب پرهیز نمائید،  مصرف حداقل یک عدد میوه متوسط روزانه توصیه می‌شود،  از قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم تا حد امکان پرهیز نمایند و  درمان گرمازدگی شامل استراحت، مصرف مایعات، خنک کردن محیط و مراجعه به پزشک است.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با تاکید بر اینکه زائران به‌طور منظم از آب و مایعات بدون کافئین استفاده کنند، افزود: مبتلایان به دیابت (قند خون بالا)، پزشک معاینه کننده را در جریان داروهای مصرفی قرار دهند. 

وی افزود: زائران اگر در مرکز تجمع و ازدحام قرار گرفتند با موج جمعیت همراه شوند و آرامش خود را در طول سفر حفظ کنند؛ زیرا استرس از عوامل اصلی افزایش حاد فشارخون است. اگر هرگونه علامتی از حمله قلبی داشتند، فورا کمک پزشکی بخواهند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر افزود: در مرکز تجمع و ازدحام جمعیت، از هل دادن و وارد آوردن فشار به سایر افراد به‌ویژه افراد سالمند، خودداری کنند. در مکان‌های پرازدحام از معابر باریک، راهروها و نزدیک دیوارها دور شوند. بیماران مبتلا به دیابت به طور روزانه پاهای خود را از نظر رنگ، دما و تورم بررسی کنند و در مصرف منظم داروها دقت داشته باشند.
https://mardomefarda.ir/vdcceeqs.2bq4i8laa2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما