تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۵
جالب است ۰
واتیکان اعلام کرد، رهبر کاتولیک‌های جهان از رئیس کنفرانس اسقفان ایتالیا خواست تا ماموریت صلحی را به منظور تلاش برای کمک به پایان جنگ اوکراین انجام دهد.
واتیکان ماموریت صلح اوکراین را آغاز کرد
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نخستین بار هنگامی که ماه گذشته از سفری به مجارستان بازمی‌گشت، نیت و تمایل خود را برای انجام ماموریتی با هدف پایان جنگ اوکراین اعلام کرد اما هیچ‌گونه جزئیاتی در این رابطه مطرح نکرد.

یکی از منابع دیپلماتیک واتیکان اعلام کرد، ماتئو زوپی، کاردینال ایتالیایی و رئیس کنفرانس اسقفان ایتالیا تلاش خواهد کرد تا به طور مجزا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش دیدار کند.


واتیکان در بیانیه‌ای اعلام کرد، زوپی ۶۷ ساله مطابق با قوانین و آئین‌نامه وزارت امورخارجه واتیکان این ماموریت را انجام می‌دهد تا به کاهش تنش‌ها، پایان جنگ اوکراین و آغاز روند صلح کمک کند.

پاپ فرانسیس در حالی که ۳۰ آوریل از سفر به مجارستان باز می‌گشت، اظهارات جذاب اما مبهمی را درباره مشارکت واتیکان در ماموریتی برای پایان داده به جنگ اوکراین مطرح کرد.  

وی به خبرنگاران گفته بود:‌ در حال حاضر ماموریتی وجود دارد اما هنوز عمومی نشده است. هنگامی که عمومی شد، آن را افشا خواهم کرد.

واتیکان روز شنبه اعلام کرد، زمانبندی و ویژگی‌های این ماموریت هنوز مشخص نشده است.

زوپی از سوی یک گروه صلح و عدالت مستقر در رم موسوم به "جامعه سنت اگیدیو" به خاطر میانجی‌گری در سال ۱۹۹۲ میلادی برای توافقی که منجر به پایان جنگ داخلی موزامبیک شد، مورد تحسین و تقدیر قرار دارد. در این جنگ داخلی یک میلیون تن کشته و حدود چهار میلیون تن دیگر بی خانمان شدند.

پاپ فرانسیس در سال ۲۰۱۹ میلادی عنوان "کاردینال" را به زوپی داد و سال گذشته وی به عنوان رئیس کنفرانس اسقفان ایتالیا منصوب شد.

پیترو پارولین، وزیر امور خارجه واتیکان اخیرا گفته است که "اکنون زمان آن رسیده که ابتکارعملی برای ایجاد صلح در اوکراین اتخاذ شود."
https://mardomefarda.ir/vdcewn8z.jh8voi9bbj.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین