تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۴
جالب است ۰
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در برخی استان‌ها و همچنین خیزش گرد و خاک همراه با کاهش دما در برخی دیگر از استان‌ها خبر داد.
وضعیت جوی کشور در هفته پیش‌رو؛ از کاهش دما و رگبار باران تا خیزش گرد و خاک
به گزارش مردم فردا،صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۳۰ اردیبهشت) سامانه بارشی در نوار غربی کشور فعال است و سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شمال غرب، برخی نواحی غرب و جنوب غرب همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و غرب تهران می‌شود. 
وی افزود: در نواحی مستعد احتمال ریزش تگرگ وجود دارد. در جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان نیز وزش باد شدید و نفوذ گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا ادامه خواهد داشت. در مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور نیز ابرناکی، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و خیزش گردوخاک رخ می‌دهد. 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: یکشنبه (۳۱ اردیبهشت) این وضعیت در مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت درضمن طی دو روز اخیر در سواحل دریای خزر به ویژه در گیلان و غرب مازندران بارش باران با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 
وی تصریح کرد: دوشنبه( اول خرداد) در نوار غربی کشور جوی پایدار همراه با روند افزایشی دما حاکم می‌شود. در نوار شرقی شامل کل منطقه خراسان، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و به‌تدریج سامانه از مرزهای شرقی خارج می‌شود. 
ضیاییان افزود: سه‌شنبه(۲ اردیبهشت) در برخی مناطق واقع در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، شرق سمنان و خراسان رضوی نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد. 

وی ادامه داد: چهارشنبه (۳ اردیبهشت) در استان‌های واقع در مرز غربی کشور و برخی نقاط واقع در شمال غرب، ابرناکی، رگبار پراکنده، گاهی وزش باد و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.  
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: روز یکشنبه در غرب، جنوب غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز و روز دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البزر وزش باد به نسبت شدید گاهی با خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. 
وی افزود: شنبه و یکشنبه در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز نیز کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و از روز دوشنبه تا چهارشنبه در این مناطق روند افزایش دما حاکم می‌شود.  

ضیاییان اظهار کرد: در شمال شرق و شرق کشور کاهش نسبی دما در روزهای یکشنبه و دوشنبه و افزایش نسبی از روز سه شنبه است. 
وی افزود: خلیج فارس و تنگه هرمز شنبه و یکشنبه مواج است. 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۳۱ اردیبهشت ) نیمه‌ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۲۸ و روز  دوشنبه ( اول خرداد) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
ضیائیان در پایان گفت: طی امروز (۳۰ اردیبهشت) اهواز و بوشهر با دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و فردا (۳۱ اردیبهشت) اهواز با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۸ و ۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند. 
https://mardomefarda.ir/vdcbgsb8.rhbwwpiuur.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین