تاریخ انتشار :جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۰
جالب است ۰
ویدیوی معرفی و نگاه نزدیکی که ساعاتی پیش از گوشی پیکسل 8 پرو منتشر شد نشان می‌دهد که گوگل برای این محصول جدید خود یک قابلیت تازه در نظر گرفته است. این ویدیو نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند قرار است دارای یک سنسور اندازه‌گیری دما باشد و می‌تواند با کمک آن در هر لحظه دمای بدن کاربران را گزارش کند.
یک قابلیت عجیب در گوشی پیکسل 8 پرو؛ سنسور دما برای اندازه‌گیری حرارت بدن کاربران
به گزارش مردم فردا،به نظر می‌رسد پس از معرفی گوشی‌های پیکسل 7a و پیکسل فولد و همچنین تبلت Pixel Tablet، اکنون نوبت به آن رسیده است که خبرهایی در مورد گوشی‌های پیکسل 8 در دسترس قرار بگیرد. قرار است این گوشی‌های هوشمند در آینده نزدیک و در ماه اکتبر معرفی و روانه بازار شوند. ویدیویی که امروز از گوشی پیکسل 8 پرو در دسترس قرار گرفت نشان می‌دهد که آن دارای یک سنسور اندازه‌گیری دما است و می‌تواند به عنوان یک دماسنج، میزان حرارت بدن کاربران خود را گزارش کند.

 

براساس گزارش GsmArena، در این ویدیو نشان داده می‌شود که چگونه گوشی پیکسل 8 پرو قادر است دمای بدن کاربران خود را اندازه‌گیری کند. این ویدیو تایید می‌کند که سنسور حرارتی این گوشی هوشمند از نوع مادون قرمز است و درست در کنار فلش LED و سنسورهای دوربین آن قرار گرفته است. به نظر می‌رسد عملکرد این سنسور بسیار شبیه به دماسنج‌های سنسوری موجود در بازار است.

ویدیوی منتشر شده نشان می‌دهد که برای استفاده از این دماسنج تنها کافی است آن را در نزدیکی بدن و قسمت پیشانی خود نگه دارید و از برخورد آن با سطح پوست جلوگیری کنید. سپس باید دکمه Start نشان داده شده بر روی نمایشگر را لمس و گوشی را به مدت پنج ثانیه در اطراف پیشانی و شقیقه خود جا به جا کنید. گوشی پیکسل 8 پرو پس از اینکه توانست دمای بدن را اندازه‌گیری کند پایان کار را با لرزش خفیفی نشان می‌دهد. سپس می‌توان دمای اندازه‌گیری شده را بر روی نمایشگر مشاهده کرد. به نظر می‌رسد برای اندازه‌گیری دقیق دما نیاز است که قاب محافظ این گوشی هوشمند و دیگر موانع موجود حذف شوند.



در بخش دیگری از این ویدیو نشان داده می‌شود که گوشی پیکسل 8 پرو دارای نمایشگری تخت است و بالاخره گوگل استفاده از نمایشگرهای خمیده را کنار گذاشته است. تصاویر منتشر شده از پنل پشتی نیز نشان می‌دهد که دوربین سه‌گانه آن در محفظه‌ای شیشه‌ای و بیضی شکل محصور شده است. این محفظه شیشه‌ای نیز خود توسط یک نوار مستطیل شکل فلزی محافظت می‌شود. در سمت چپ این دوربین می‌توان سنسور اندازه‌گیری دما و همچنین فلش LED گوشی پیکسل 8 پرو را مشاهده کرد.

این برای نخستین بار نیست که گوگل سعی دارد با اضافه کردن قابلیت‌های عجیب، استفاده از گوشی‌های هوشمند برای کاربردهایی جدید را نشان دهد. به عنوان مثال در گوشی پیکسل 4 نیز شاهد حضور یک سنسور رادار کوتاه‌برد بودیم که کاربران با استفاده از آن می‌توانستند بدون لمس نمایشگر و از طریق حرکت‌های گوناگون دستوراتی را به این گوشی منتقل کنند. البته از آن زمان تاکنون بهبودهای قابل توجهی در بخش دوربین، تراشه و همچنین هوش مصنوعی این گوشی‌های هوشمند نیز رخ داده است.



ویدیوی نگاه نزدیک منتشر شده که به نظر می‌رسد از میان اسناد داخلی گوگل فاش شده است خیلی زود از سوی این شرکت از سایت یوتیوب حذف شد. گوگل اعلام کرده است که این ویدیو Copyright این شرکت را نقض کرده است. انتظار می‌رود گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو در ماه اکتبر همراه با نسل دوم از ساعت‌های پیکسل واچ معرفی شوند. گفته می‌شود در کنار این سنسور اندازه‌گیری دما، شاهد حضور تراشه جدید Tensor G3 و همچنین چند قابلیت نرم افزاری تازه در این گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.
https://mardomefarda.ir/vdcgun9q.ak9734prra.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین