تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۳
جالب است ۰
در نهایت تمام آرای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شمارش شدند و هیچ کدام از نامزدها نتوانستند بیش از نیمی از آرا را کسب کنند و دور دوم دو هفته بعد برگزار می‌شود.
اردوغان و رقیب در دور دوم
به گزارش مردم فردا،به نقل از رویترز تمام آرای ریاست‌جمهوری شمارش شده و هیچ کدام از نامزدها نتوانستند بیش از نیمی از آراء را کسب کنند.
نتیجه نهایی آرای انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه به شرح ذیل است:
رجب طیب اردوغان: ۴۹.۳۵ درصد آراء
کمال قلیچدار اوغلو: ۴۵ درصد آراء
دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه دو هفته بعد یعنی ۲۸ می (۷ خرداد) برگزار خواهد شد.
اردوغان: منتظر اعلام رسمی نتایج هستم
 رجب طیب اردوغان در مقر حزب عدالت و توسعه گفت:‌ ما پیشتاز انتخابات با اختلاف زیاد هستیم.
 با اینکه می‌دانم ما در این رقابت انتخاباتی پیشتاز و دست برتر را داریم، اما منتظر اعلام رسمی نتایج هستم تا تجلی اراده ملی را از نزدیک نظاره‌گر باشیم.
 ملت ما با اقبال به سمت حوزه‌های رای گیری بار دیگر به دموکراسی روی آوردند.
قلیچدار اوغلو: هیچ کس حق ندارد ادعای پیروزی کند
«کمال قلیچداراوغلو» نامزد ائتلاف ملت موسوم به احزاب میز ششگانه گفت که مشارکت بسیار زیادی در انتخابات ترکیه انجام گرفته و هیچ کس [تا پیش از اعلام رسمی نتایج انتخابات] حق ندارد که ادعای پیروزی کند.
قلیچدار اوغلو بامداد دوشنبه در سخنانی اظهار کرد: نتایج نشان داد که اردوغان نتوانست اعتماد ملت را به دست آورد و آرای حزب عدالت و توسعه کاهش یافته است. وی افزود: اگر دور دوم قطعی شود در انتخابات پیروز خواهیم شد.
ائتلاف اردوغان پیروز انتخابات پارلمانی ترکیه شد
بر اساس نتایج اولیه شمارش ۹۸.۹۳ درصد آرای انتخابات پارلمانی ترکیه، ائتلاف جمهور متشکل از احزاب عدالت و توسعه (حزب رجب طیب اردوغان)، حرکت ملی، اتحاد بزرگ و رفاه نو تا کنون موفق به کسب ۴۹.۳۱ درصد آرا و همچنین ائتلاف ملت متشکل از احزاب جمهوری خلق ترکیه (حزب کمال قلیچدار اوغلو) و خوب موفق به کسب ۳۵.۱۸ درصد آرا شده‌اند. ائتلاف احزاب کار و آزادی نیز  به کسب ۱۰.۵۲ درصد آرا شد.
https://mardomefarda.ir/vdchwknz.23n6-dftt2.html
منبع : آخرین خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین