تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۸
جالب است ۰
نخست‌وزیر استونی در اظهاراتی با بیان اینکه باید واقعیت جنگ طولانی‌مدت با روسیه را بپذیریم، افزود: اعضای ناتو باید هزینه‌های نظامی را افزایش دهند.
نخست‌وزیر استونی: جنگ با روسیه طولانی‌مدت خواهد بود
به گزارش مردم فردا،به نقل از نیوزویک، کاجا کالاس در مصاحبه با این نشریه آمریکایی گفت که کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید با برآورده کردن و افزایش نیازها فراتر از هزینه های نظامی که بیش از یک دهه نادیده گرفته شده بود، با واقعیت جدید رویارویی طولانی مدت با روسیه مواجه شوند.

اظهارات کالاس در حالی است که هزینه های نظامی استونی و همسایگان آن در پی آغاز جنگ در اوکراین به میزان چشمگیری افزایش یافته است.


کالاس در ادامه تاکید کرد: ما با یک واقعیت امنیتی جدید روبرو هستیم و همه باید سهم خود را بدهیم.

نخست وزیر این کشور حوزه بالتیک به عنوان همسایه روسیه به تازگی اعلام کرده است که ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) کشورش را صرف ارتش کند.

دولت ائتلافی جدید وی همچنین از متحدان ناتو خواسته است تا در نشست ماه ژوئیه (تیر/مرداد) اعضای ناتو در لیتوانی صرف ۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی برای هزینه های نظامی را متعهد شوند. اما با توجه به اینکه بیشتر کشورهای ناتو هنوز نتوانسته اند به هدف ۲ درصد تولید ناخالص داخلی مصوب سال ۲۰۱۴، دست یابند، به نظر می رسد استونی و سایر کشورهای حوزه بالتیک با چالش سختی روبرو هستند.

براساس گزارش ها تاکنون تنها هشت کشور این ائتلاف نظامی شامل آمریکا، استونی، لتونی، لیتوانی، یونان، لهستان، بریتانیا و فنلاند به عنوان عضو جدید از ۳۱ عضو به آستانه هدف رسیده اند.

سخنان نخست وزیر استونی در حالی مطرح می‌شود که وی به همراه سایر کشورهای منطقه بالتیک سال گذشته در اجلاس سالانه ناتو در مادرید در پی کنار گذاشتن راهبرد «سیم مخفی» (Trip Wire) به پیروزی تاریخی دست یافتند. براساس این استراتژی کشورهای عضو ناتو موظف بودند در صورت تهاجم به یکی از کشورهای این ائتلاف نظامی به کشور مهاجم حمله کنند.

کالاس پیش از اجلاس ژوئیه ۲۰۲۲ در مادرید اسپانیا گفته بود که با تداوم این راهبرد کشورش از روی نقشه محو می شود.

با کنار گذاشتن این راهبرد، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو هم اعلام کرد که اعضای این ائتلاف نظامی تصمیم گرفتند که موضع بازدارندگی قدرتمندتری برای دفاع از هر وجب از خاک ناتو در پیش گیرند.
https://mardomefarda.ir/vdcir5az.t1av52bcct.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین