تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۷
جالب است ۰
نماینده سودان در شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد، در حال حاضر اولویت برقراری آتش‌بس در سودان برای نجات جان افراد است.
نماینده سودان در شورای حقوق بشر: اولویت ما برقراری آتش‌بس است
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، نماینده سودان در شورای حقوق بشر  امروز پنج‌شنبه اظهار کرد: در حال حاضر اولویت برقراری آتش‌بس در سودان برای نجات جان افراد است و از تمامی کشورهای بانفوذ منطقه می‌خواهیم برای حل بحران سودان تلاش کنند.
او در ادامه گفت: ما می‌خواهیم فضا برای فعالیت آنها فراهم شده و به اقدامات بین‌المللی زمان کافی جهت کار داده شود زیرا این اقدامات امیدوارکننده هستند و می‌توانند آتش‌بس را برقرار کنند.
پیشتر برخی رسانه‌ها به نقل از منابعی اعلام کردند که به زودی توافق اولیه آتش‌بس میان دو طرف درگیر در سودان امضا خواهد شد اما زمان امضای چنین توافقی به موافقت طرف‌ها درمورد اختلاف‌نظرها بستگی دارد.
همچنین برخی منابع در ارتش سودان اعلام کردند که یگان هوایی و توپخانه‌ای ارتش سودان موفق شد نیروهای واکنش سریع را از مناطق شرق خارطوم بیرون کند و مرحله آخر کنترل بر خارطوم بحری آغاز شده است.
اما نیروهای واکنش سریع نیز در توییتر اعلام کردند که موفق شدند صدها تن از نیروهای ارتش سودان را به اسارت درآورده و خودروهای زرهی آنها را در درگیری‌ها در خارطوم بحری مصادره کنند.
سودان از ۱۵ آوریل سال جاری با درگیری‌های نظامی میان نیروهای ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع این کشور به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) مواجه است و به دلیل این درگیری‌ها، بحران بزرگی در سودان ایجاد شده و شرایط داخلی این کشور به شدت وخیم است.
https://mardomefarda.ir/vdcbzab8.rhbw5piuur.html
منبع : ایسنا
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین