تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
جالب است ۰
چهار مدعی صعود به لیگ برتر فوتبال ایران با امتیازات بسیار نزدیک امیدوار به دو هفته پایانی لیگ دسته اول هستند.
هشت بازی فوق حساس فوتبال ایران
به گزارش مردم فردا،با انجام جشن قهرمانی رقابت های لیگ دسته اول در قزوین حالا ۴ تیم استقلال خوزستان ۳۰ بازی ۵۱ امتیاز، فجر سپاسی ۳۰ بازی ۵۰ امتیاز، ساپیا ۳۰ بازی ۴۹ امتیاز، خیبر خرم آباد ۳۰ بازی ۴۸ امتیاز شانس صعود به رقابت های لیگ برتر را دارند. 
برنامه بازی های باقی مانده این تیم ها به شرح زیر است:
استقلال خوزستان:
(خوشه طلایی خارج از خانه و آرمان گهر داخل خانه) 
 استقلال خوزستان
فجر سپاسی: 
(پارس جنوبی جم در خانه، مس شهر بابک خارج از خانه)
 فجر سپاسی
ساپیا:
(شهرداری همدان خارج از خانه، استقلال ملاثانی در خانه)
 سایپا
خیبر خرم آباد: 
(شهرداری آستارا خارج از خانه، شهرداری همدان در خانه)
 خیبر خرم آباد
نکته جالب اینکه هیچ یک از تیم ها در هفته های پایانی با یکدیگر بازی ندارند و عملا لیگ دسته اول ایران بدون انجام ۶ امتیازی فوق حساس بین صعود کنندگان برگزار می شود.
* اگر مبنا را بر این بگذاریم که مدعیان هر دو بازی آینده را به سود خود تمام می کنند صعود کننده دوم استقلال خوزستان خواهد بود که با ۵۷ امتیاز بالاتر از فجر ۵۶، ساپیا ۵۵ و خیبر ۵۴ به لیگ برتر صعود می کند.
* اما با توجه به سختی بعضی از مسابقات و حضور تیم هایی مثل مس شهر بابک، پارس جنوبی و خوشه طلایی در بین حریفان باقی مانده تیم ها به تظر می رسد اغلب مدعیان بتوانند امتیازات کامل مسابقات باقی مانده را به دست بیاورند. در حال حاضر هیچ مدعی نسبت به مدعی دیگر از امتیاز خاصی در بازی های پیشرو برخوردار نیست و تنها برتری امتیازی استقلال خوزستان است که از این تیم محافظت می کند و شاید تک امتیازی که آن ها در بازی هفته گذشته مقابل چادرملو به دست آوردند آنقدر با ارزش باشد که صعود این تیم را به لیگ برتر تضمین کند.
*سیروس پورموسوی، مهدی رجب زاده، مهدی حسینی نسب و فراز کمالوند در دو هفته بسیار سخت و کلیدی باید همه تمرکز خود را روی صعود تیمشان بگذارند اگرچه شانس خیبر کمتر از سایرین است اما هم خیبر و هم سایپا درصورت توقف یا شکست حریفان بالادست فرصت صعود را کاملا پیدا خواهند کرد.
*یقین داشته باشید که در هفته های باقی مانده لیگ یک مسابقات در نهایت جنجال و با حداکثر اعتراض به داوری و اتهامات برگزار خواهد شد. 
از آنجایی که بدتر از این ها هم در لیگ دسته یک اتفاق افتاده و آب از آب تکان نخورده به هرحال برای موفقیت تیم های مدعی به لیگ برتر باید روی حواشی این ماجرا هم حساب کرد. چرا که در فوتبال ایران اساسا عزم برخورد جدی با تخلفات وجود ندارد. این صحبت مشترک همه مربیانی است که هر یک به نوعی و در زمان خود از بی قانونی موجود در این سطح از رقابت ها ضرر کرده اند.
*شما شانس اصلی صعود به لیگ برتر را به کدام تیم می دهید؟
https://mardomefarda.ir/vdcgxt9q.ak97x4prra.html
منبع : ورزش3
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما