تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۷
جالب است ۰
سرویس امنیت فدرال روسیه از متوقف کردن فعالیت‌های شبکه اطلاعاتی - نظامی اوکراین که مجموعه‌ای از حملات تروریستی از جمله ترور رئیس منطقه کریمه را برنامه ریزی کرده بود، خبر داد.
عملیات ترور رئیس منطقه کریمه خنثی شد
به گزارش مردم فردا،سرویس امنیت فدرال روسیه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "نیرو‌های این سرویس، فعالیت‌های شبکه اطلاعاتی اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین را که قصد انجام یک سری اقدامات خرابکارانه و تروریستی در خاک منطقه جمهوری کریمه را داشتند، متوقف کردند. رئیس این منطقه "سرگئی آکسیونوف"، رئیس پارلمان "کنستانتینوف"، شهردار شهر یالتا "پاولنکو" و همچنین عناصر زیرساختی و حمل و نقلی این شبه جزیره از اهداف این شبکه‌های تروریستی بوده است".

براساس گزارش اسپوتنیک، در ادامه این بیانیه آمده است: مشخص شد که سازمان دهنده مستقیم حملات تروریستی و هماهنگ کننده آماده سازی ترور مقامات عالی رتبه روسیه که رومان ماشووتس نام دارد، ارتباط نزدیکی باکریل بودانوف، رئیس اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین دارد و افسر وزارت دفاع اوکراین است. او از سال ۲۰۲۰ وظیفه معاونت دفتر ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را بر عهده دارد.

در بیانیه سرویس امنیت فدرال روسیه نوشته شده که اعضای گروه اطلاعاتی تحت پوشش اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع، شش شهروند روسیه و اوکراین و همچنین یک شهروند اوکراین و بلغارستان که در حمل مواد منفجره و اجزای آن دست داشتند، بازداشت شدند. کانال ارسال مواد منفجره انگلیسی و اجزای سازنده مواد منفجره از بلغارستان از طریق ترکیه و گرجستان به روسیه به بهانه تامین اجاق‌های برقی نیز متوقف شد.
https://mardomefarda.ir/vdcba5b8.rhbwzpiuur.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین