تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۰
جالب است ۰
بر اساس بررسی داده‌های سازمان هواشناسی کشور، طی هفت روز گذشته در کشور به‌طور میانگین حدود ۴.۴ میلیمتر بارندگی ثبت شد که در مقایسه با بلندمدت ۲۹.۸ درصد کاهش یافته است.
آخرین وضعیت بارندگی در کلانشهرها
به گزارش مردم فردا،بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی طی هفت روز گذشته منتهی به  ۱۰ اردیبهشت در کشور  به‌طور میانگین حدود ۴.۴ میلیمتر بارندگی ثبت شد.

همچنین از ابتدای ماه جاری میانگین این بارندگی‌ها ۴.۶ میلیمتر و در بلندمدت حدود ۸ میلیمتر بود. همچنین میانگین بارش‌های ماه جاری در مقایسه با بلندمدت حدود ۴۲ درصد کاهش داشته است و این درحالیست که از ابتدای سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه تاکنون) به‌طور میانگین ۱۶۲.۱ میلیمتر بارندگی ثبت شده و بارندگی‌های بلند مدت ۲۰۵.۶ میلیمتر است بنابراین در مجموع میزان بارندگی‌های سال آبی جاری در مقایسه با بلندمدت حدود ۲۱.۲ درصد کاهش داشته است.


میزان بارندگی‌ در کلانشهرها
میزان بارش‌های کلانشهر اصفهان  طی هفت روز گذشته حدود ۲.۲ میلیمتر ثبت شده است که نسبت به بارش ۲.۲ میلیمتری بلندمدت کاهشی نداشته است. این کلانشهر از ابتدای ماه جاری تاکنون حدود ۲.۳ میلیمتر بارندگی دریافت کرده است که نسبت به بارش ۲.۷ میلیمتری بلندمدت حدود ۰.۴ میلیمتر کمتر بوده است. اصفهان از ابتدای سال آبی جاری حدود ۹۰.۲ میلیمتر بارندگی دریافت کرده این در حالیست که میانگین بارندگی‌های این استان در بلندمدت ۸۵ میلیمتر بوده است و این آمار نشان‌دهنده افزایش ۵.۲ میلیمتری بارش‌ها نسبت به بلندمدت است. باتوجه به بارندگی‌های سال گذشته این شهر که  ۴۸.۲ میلیمتر بود، میانگین بارندگی در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته ۴۲ میلیمتر افزایش داشته است.

شیراز طی هفت روز گذشته حدود ۳.۲ میلیمتر بارندگی دریافت کرده است و نسبت به میانگین بلندمدت که حدود ۶.۳ میلیمتر است ۳.۱ میلیمتر کاهش بارش داشته است. در این کلانشهر از ابتدای ماه جاری تاکنون ۳.۴ میلیمتر بارندگی ثبت شده است و نسبت به بارندگی ۸.۱ میلیمتری بلندمدت حدود ۴.۷ میلیمتر کاهش دارد. میانگین بارندگی‌های شیراز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حدود ۴۳۶.۶ میلیمتر بوده و میزان آن نسبت به بارش‌های ۴۹۰.۱ میلیمتری بلندمدت حدود ۵۳.۵ میلیمتر کاهش داشته است. بارش‌های سال جاری نسبت به بارندگی ۲۷۱.۴ میلیمتری سال گذشته ۱۶۵.۲ میلیمتر بیشتر شده است.

اهواز نیز طی هفت روز گذشته حدود ۱.۷ میلیمتر بارندگی دریافت کرده است. میزان بارندگی‌های این شهر در بلند مدت حدود ۳.۴ میلیمتر است بنابراین بارش‌ها طی هفت روز گذشته نشان‌دهنده کاهش ۱.۷ میلیمتری است.

اهواز از ابتدای ماه جاری تاکنون نیز حدود ۱.۷ میلیمتر بارندگی دریافت کرد که نسبت به میانگین ۴.۱ میلیمتری بلندمدت، ۲.۴ میلیمتر کاهش داشته است اما بارش‌های ۱۹۶.۴ میلیمتری اهواز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون نسبت به میانگین ۲۰۰.۷ میلیمتری بلندمدت حدود ۴.۳ میلیمتر کاهش داشته است البته به‌طور کلی این بارش‌ها نسبت به میانگین بارش‌های ۷۹.۴ میلیمتری سال گذشته ۱۱۷.۱ میلیمتر افزایش داشته است.

کرج نیز جزو کلانشهرهایی است که با ۴.۹ میلیمتر بارندگی طی هفت روز گذشته نسبت به میانگین بلندمدت به میزان ۱۹.۷ میلیمتر حدود ۱۴.۸ میلیمتر کاهش بارندگی داشته است. این کلانشهر از ابتدای ماه جاری نیز ۴.۹ میلیمتر بارندگی دریافت کرده است و بارش‌های آن نسبت به بارش‌های ۲۴.۷ میلیمتری بلندمدت حدود ۱۹.۸ میلیمتر کاهش یافته است.

کرج با دریافت بارش‌های ۳۵۵.۴ میلیمتری از ابتدای سال آبی جاری نسبت به بارش‌های بلندمدت - که حدود ۳۸۵.۱ میلیمتر است - حدود ۲۹.۷ میلیمتر کاهش بارندگی داشته است. با وجود این کم‌بارشی‌ها حتی نسبت به سال گذشته که این شهرستان حدود ۲۶۶.۷ میلیمتر بارندگی دریافت کرد، ۸۸.۷ میلیمتر افزایش بارش داشته است.

کلانشهر تهران طی هفت روز گذشته تنها ۱.۱ میلیمتر بارندگی دریافت کرده است. میزان بارندگی‌های این استان در بلندمدت حدود ۹.۶ میلیمتر است و درواقع بارش‌های این بازه زمانی نسبت به بلندمدت حدود ۸.۵ میلیمتر کاهش داشته است. کلانشهر تهران از ابتدای ماه جاری با بارش ۱.۲ میلیمتری نسبت به بارش‌های ۱۲.۵ میلیمتری بلندمدت حدود ۱۱.۳ میلیمتر کاهش بارندگی داشته است.

تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۳۲.۵ میلیمتر بارندگی دریافت کرده است. میانگین بارندگی‌های آن در بلندمدت ۲۳۰.۲ میلیمتر است بنابراین بارش‌ها در فصل آبی جاری نسبت به بلندمدت ۹۷.۷ میلیمتر کاهش داشته این در حالیست که سال گذشته در همین بازه زمانی تهران حدود ۱۳۶.۶ میلیمتر بارندگی داشت بنابراین در سال آبی جاری ۴.۲ میلیمتر کاهش یافته است.

تبریز طی هفت روز گذشته تنها ۹.۷ میلیمتر بارندگی دریافت کرد که در مقایسه با بارش ۱۲.۱ میلیمتری بلندمدت ۲.۴ کاهش داشته است. از ابتدای ماه جاری تا کنون نیز حدود ۱۰.۳ میلیمتر بارندگی در این کلانشهر ثبت شده است که در مقایسه با بارش ۱۵.۹ میلیمتری بلندمدت حدود ۵.۷ میلیمتر کاهش داشته است.

تبریز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۱۷.۵ میلیمتر بارندگی دریافت کرده است. میانگین بارندگی‌های آن در بلندمدت ۱۸۹.۷ میلیمتر است بنابراین بارش‌ها در فصل آبی جاری نسبت به بلندمدت ۷۲.۲ میلیمتر کاهش داشته این در حالیست که سال گذشته در همین بازه زمانی تبریز حدود ۱۴۶.۳ میلیمتر بارندگی داشت بنابراین در سال آبی جاری ۲۸.۹ میلیمتر کاهش یافته است.

مشهد نیز طی هفت روز گذشته هیچ بارندگی دریافت نکرده است که در مقایسه با بارش ۷.۵ میلیمتری بلندمدت ۷.۵ میلیمتر کاهش داشته است. این کلانشهر از ابتدای ماه جاری نیز بارندگی دریافت نکرد و در بلند مدت  ۱۰.۴ میلیمتر بارندگی دریافت کرده بنابراین میزان بارندگی‌ها در این بازه زمانی نسبت به بلندمدت ۱۰.۴ میلیمتر کاهش داشته است.

از ابتدای سال آبی جاری تا کنون حدود ۵۳.۵ میلیمتر بارندگی در مشهد ثبت شده است. میانگین بارندگی در بلندمدت نیز حدود ۱۸۸.۷ میلیمتر  است و این بارندگی‌ها نشان‌دهنده کاهش ۱۳۵.۲ میلیمتری بارندگی در سال آبی جاری است. این کلانشهر حتی در مقایسه با بارش‌های ۱۰۶.۶ میلیمتری سال گذشته نیز ۵۳.۱ میلیمتر کاهش بارندگی داشته است.

اراک طی هفت روز گذشته تنها ۰.۲ میلیمتر بارندگی دریافت کرد که در مقایسه با بارش ۱۰.۶ میلیمتری بلندمدت ۱۰.۴ میلیمتر کاهش داشته است. از ابتدای ماه جاری تا کنون نیز حدود ۰.۴ میلیمتر بارندگی در این کلانشهر ثبت شده است که در مقایسه با بارش ۱۴.۸ میلیمتری بلندمدت حدود ۱۴.۴ میلیمتر کاهش داشته است.

اراک از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۶۴ میلیمتر بارندگی دریافت کرده است. میانگین بارندگی‌های آن در بلندمدت ۲۴۵ میلیمتر است بنابراین بارش‌ها در فصل آبی جاری نسبت به بلندمدت ۸۱ میلیمتر کاهش داشته این در حالیست که سال گذشته در همین بازه زمانی اراک حدود ۱۹۸.۱ میلیمتر بارندگی داشت بنابراین در سال آبی جاری ۳۴.۱ میلیمتر کاهش یافته است.
https://mardomefarda.ir/vdca0un6.49nae15kk4.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین