تاریخ انتشار :شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۰
جالب است ۰
طی سال های گذشته رقابتی جدی بین پژوهشگران علوم دارویی و ویروس کرونا شکل گرفته بود و با معرفی هر دارو و واکسن مرتبط با این ویروس، شاهد ظهور سویه ای جهش یافته و جدید بودیم که داروهای پیشین را بی اثر می کرد. به تازگی اما محققان خبر از تولید دارویی داده اند که در برابر همه سویه ها موثر است.
داروی جدید کووید با قابلیت مبارزه با تمام سویه ها معرفی شد
به گزارش مردم فردا،محققان اعلام کردند: یک داروی جدید مبتنی بر آنتی بادی برای کمک به مبارزه با عفونت کووید ۱۹ در افراد دارای نقص سیستم ایمنی طراحی شده که ممکن است تا پایان سال در دسترس باشد.
بر این اساس شرکت واکسن سازی آسترازنکا اعلام کرد:این داروی جدید به نام AZD3152، معرفی شده و به نظر می‌رسد که تا به امروز در مقابل همه انواع سویه های ویروس کرونا موثر بوده و به طور بالقوه لایه های دفاعی لازم را برای افرادی که دارای نقص ایمنی هستند ایجاد می کند. اهمیت این دارو به طور ویژه برای کسانی است که قادر به واکسیناسیون نبوده یا تزریق واکسن محافظت کافی را در آن ها ایجاد نمی کند.
منه پانگالوس، معاون اجرایی شرکت زیست دارویی آسترازنکا در این رابطه اعلام کرد: مطالعات آزمایشگاهی نشان داد که AZD3152 همه انواع کووید-۱۹، از جمله Arcturus، آخرین سویه شیوع یافته این بیمارای را کنترل کرده و عوارض مختلف آن ها را  خنثی می‌ کند.

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه، نتایج آزمایش های انجام شده روی این دارو ممکن است تا پاییز پیش رو منتشر شده و ممکن است مجوز استفاده اضطراری این دارو توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده صادر شود.
شرکت آسترازنکا قبلاً نتایج آزمایش های امیدوارکننده ای را برای این دارو اعلام کرده بود. این شرکت گفت: ممکن است برای ۲ درصد از افرادی که سیستم ایمنی آن ها پس از واکسیناسیون مقاومت موثری ارائه نمی دهد مفید باشد.
معاون اجرایی شرکت زیست دارویی آسترا زنکا همچنین در این رابطه گفت: ما امیدواریم AZD3152 را به عنوان یک درمان پیشگیرانه جدید در نیمه دوم سال جاری در دسترس عموم مردم قرار دهیم.
AZD3152 جایگزینی برای داروی موسوم به Evushheld است که اکنون در داروخانه ها عرضه شده و برای بیماران تجویز می شود. AZD3152 تاثیر مثبتی بر بیماران دارای سیستم ایمنی ضعیف داشته و بر اساس یک آنتی بادی مشتق شده از سلول های B اهدایی افراد آلوده قبلی شده است. به گفته شرکت آسترازنکا، این داروی جدید طراحی شده است تا پوشش گسترده ‌تری نسبت به Evushheld داشته باشد.
https://mardomefarda.ir/vdccpsqs.2bq448laa2.html
منبع : سینا پرس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما