تاریخ انتشار :جمعه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۱
جالب است ۰
ارتش سودان ضمن تایید خبر حمله یه یک هواپیمای ترابری ترکیه‌ای در فرودگاه «وادی سیدنا»، نیروهای پشتیبانی سریع را به این اقدام متهم کرد.
هواپیمای ترکیه در سودان مورد هدف قرار گرفت
به گزارش مردم فردا،ارتش سودان امروز (جمعه، ۲۸آوریل) در بیانیه‌ای اعلام کرد که صبح امروز یک هواپیمای ترابری C۱۳۰ ترکیه‌ای در حالی که آماده فرودآمدن در فرودگاه «وادی سیدنا» بود، از سوی نیروهای پشتیبانی سریع مورد هدف قرار گرفت.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، در این بیانیه و درباره صدمات به هواپیمای ترکیه‌ای آمده است: «این حمله منجر به آسیب به مخازن سوخت هواپیما و مجروح شدن یکی از خدمه آن شد».


ارتش سودان در ادامه بیانیه خود تاکید کرد که این هواپیما در ساعت ۰۷:۲۵ صبح امروز به سلامت در فرودگاه وادی سیدنا فرود آمده و هم اکنون در حال تعمیر است.

ارتش و نیروهای مسلح سودان در بیانیه خود ضمن توصیف نیروهای پشتیبانی سریع به «شورشیان»، در خصوص تلاش آنان برای ممانعت از تلاش‌ کشورها برای بازگرداندن شهروندان خود با چنین رفتار خطرناکی هشدار داد.

نیروهای پشتیبانی سریع هم ساعتی بعد وبا انتشار بیانیه‌ای اتهام حمله به هواپیمای ترکیه‌ای را رد کردند.

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه اخیراً درباره روند بازگرداندن شهروندان ترکیه‌ای از سودان اعلام کرده بود که آنکارا قصد دارد با پنج هواپیمای ترابری شهروندانش را به کشور انتقال دهد.

با تداوم درگیری‌های نظامی بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در سودان و واردشدن این کشور به جنگی داخلی، بسیاری از کشورها در تلاش مستمر هستند تا شهروندانشان را از این کشور خارج کنند. پیش از این حمله به هواپیمای ترکیه‌ای، یک ایرباس سعودی هم مورد تعرض نیروهای پشتیبانی سریع سودان قرار گرفته بود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه سه‌شنبه (هجدهم آوریل) در مصاحبه‌ای که با شبکه تی‌آرتی ترکیه داشت، گفته بود: «ما امیدواریم که مردم سودان به ساختن آینده کشورشان با هم ادامه دهند و اختلافات را کنار بگذارند. با نگرانی تحولات سودان را دنبال می‌کنیم و قصد دارم با هر دو طرف سودانی دیدار کنم».
https://mardomefarda.ir/vdcai6n6.49nam15kk4.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین