تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۷
جالب است ۰
یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش که گفته می‌شود عامل بمب‌گذاری مرگبار سال ۲۰۲۱ در فرودگاه کابل بود کشته شده است.
سرکرده داعش که مسئول بمب‌گذاری فرودگاه کابل بود کشته شد
به گزارش مردم فردا،مقام‌های آمریکایی بامداد چهارشنبه مدعی شده‌اند یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش که مسئول بمب‌گذاری مرگبار سال ۲۰۲۱ در فرودگاه کابل بود کشته شده است.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، پدر یکی از تفنگداران دریایی آمریکا که جزو قربانیان انفجار در درب ورودی فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزای» بود می‌گوید مقام‌های نظامی آمریکا به خانواده قربانیان اطلاع داده‌اند که گروه طالبان این سرکرده داعش را کشته است. 


در آن بمب‌گذاری که ۲۶ اوت ۲۰۲۱ (مصادف با ۴ شهریور ۱۴۰۰) هنگام خروج آشفته و پرآشوب نیروهای آمریکایی از افغانستان به وقوع پیوست ۱۷۰ شهروند افغانستان و ۱۳ نظامی آمریکا کشته شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس و وبگاه شبکه خبری سی‌.ان.ان که این خبر را به نقل از مقام‌های ارشد آمریکایی تأیید کرده‌اند هنوز اشاره‌‌ای به هویت این سرکرده داعش نکرده‌اند.

گفته می‌شود این عضو داعش اوایل ماه میلادی آوریل در یکی از عملیات‌های گروه طالبان علیه این گروه تروریستی در جنوب افغانستان کشته شده است. 

یک مقام آمریکایی ضمن تأیید این روایت گفت که نیروهای طالبان در زمان کشتن این عضو داعش از هویت او آگاه نبوده‌اند.

«دارین هوور»، پدر گروهبان دوم «دارین تیلور هوور» که در آن بمب‌گذاری کشته شد گفت که ارتش آمریکا اطلاعات محدودی در اختیار او گذاشته و بدون اسم بردن از آن سرکرده داعش گفته که او کشته شده است.

هوور گفته که کشتن این عضو داعش که هویتش معلوم نیست کمکی به خانواده قربانیان نمی‌کند. او در یک مصاحبه تلفنی با آسوشیتدپرس گفت: «هر اتفاقی که بیفتد تیلور را برنمی‌گرداند و من این را می‌دانم.»

وی اضافه کرد: «تنها چیزی که من و مادرش می‌توانیم انجام دهیم این است که وکیل مدافع او باشیم. تنها چیزی که ما می‌خواهیم حقیقت است و این چیزی است که به ما گفته نمی‌شود. بخش مأیوس‌کننده ماجرا این است.»

شاخه داعش در افغانستان که حدود ۴۰۰۰ عضو دارد بزرگترین دشمن طالبان و اصلی‌ترین تهدید نظامی علیه این گروه است. داعش از زمان تصرف افغانستان توسط طالبان چندین حمله در این کشور انجام داده است.
https://mardomefarda.ir/vdcftydy.w6dcyagiiw.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین