تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۷
جالب است ۰
رئیس مجمع ملی کوبا اعلام کرد میگل دیاز کانل برای دور دوم و آخرین دور به عنوان رئیس جمهور کوبا انتخاب شد.
«میگل دیاز کانل» بار دیگر رئیس‌جمهور کوبا شد
به گزارش مردم فردا،«میگل دیاز کانل»، پس از کسب ۴۵۹ رأی از اعضای پارلمان، برای دومین دوره پیاپی به عنوان رئیس جمهور کوبا انتخاب شد.
براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، استبان لازو، رئیس مجمع ملی کوبا اعلام کرد «میگل دیاز کانل»، چهارشنبه برای دور دوم و آخرین دور به عنوان رئیس جمهور کوبا انتخاب شد.
دیاز کانل در سال ۲۰۱۸ به عنوان رئیس‌جمهور منتخب کوبا، جانشین رائول کاسترو، برادر فیدل کاسترو شد.
وی پیشتر از سال ۲۰۱۳ معاون اول نهاد‌های ریاست جمهوری، شورای حکومت و شورای وزیران کوبا بود.
کوبا طی ۵ دهه گذشته همواره هدف تحریم‌های سخت و دشوار آمریکا و کشورهای غربی بوده است. «اسکات مک کان»، عضو جوان سیاست خارجی در مرکز منافع ملی آمریکا اخیراً به بررسی ادامه تحریم‌های آمریکا علیه کوبا پرداخته و می‌نویسد: با وجود فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و مرگ کاسترو، تحریم کوبا به دلیل پویایی‌های سیاسی معاصر آمریکا ادامه دارد. اولین دلیل برای پایان دادن به تحریم این است که تحریم کوبا در واقع یک سیاست شکست خورده است.
از نظر اسکات مک کان پس از شصت سال، در حالی که این سیاست به رسیدن به گرسنگی و ناامیدی در کوبا کمک کرد، رژیم در کوبا تغییر نکرده است. فیدل کاسترو درگذشت و رژیم از طریق برادرش رائول که بازنشسته شد به حیات خود ادامه داد.
او در خصوص میگل دیاز کانل نیز نوشت: رئیس جمهور فعلی میگل دیاز کانل، دبیر اول حزب کمونیست کوبا است. مانند بسیاری از اقدامات تحریمی که توسط آمریکا اجرا می‌شود، این اقدام نیز به آسیب‌پذیرترین افراد آسیب می‌رساند. سازمان ملل تخمین می‌زند که این تحریم در طول شصت سال ۱۳۰ میلیارد دلار به اقتصاد کوبا خسارت وارد کرده است.
https://mardomefarda.ir/vdcfvxdy.w6dcyagiiw.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین