تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۸
جالب است ۰
دبیرکل ناتو امروز (سه شنبه) از اعضای این ائتلاف نظامی خواست تا تسلیحات بیشتری به اوکراین ارسال کنند.
استولتنبرگ به اعضای ناتو: سلاح بیشتری به اوکراین بفرستید
به گزارش مردم فردا،«ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو در گفت‌وگویی با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت: «من از تمامی متحدان ناتو می‌خواهم تا تسلیحات بیشتری به اوکراین ارسال کنند.»

وبگاه خبری اسپوتنیک به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشت که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه با این شبکه خبری گفت: «ما در جریان حجم بالای تسلیحات ارسالی به اوکراین قرار داریم، اما نیازمند همکاری و تلاش بیشتر اعضا در ارسال محموله‌های نظامی برای اوکراین هستیم.»

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو تاکید کرد که ناتو خواستار هم‌افزایی بیشتر اعضای ناتو در تهیه تسلیحات و ادوات نظامی برای ارسال به ارتش اوکراین در مقابله با روسیه است.
در ماه‌های اخیر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین خطاب به گروهی از رهبران غربی از آن‌ها خواسته بود تا تسلیحات و سیستم‌های دفاع هوایی بیشتری به این کشور ارسال کنند تا کی‌یف بتواند با حملات روسی مقابله کند.

آمریکا نیز اخیراً اعلام کرد که دو میلیارد دلار کمک نظامی بیشتر شامل سیستم دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین می‌دهد که به حفاظت این کشور در برابر موشک‌های بالستیک، کروز و جنگنده‌ها کمک می‌کند.

روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ عملیات نظامی خود را در اوکراین شروع کرد. اوکراین و متحدان غربی‌اش این اقدامات روسیه را محکوم و تحریم‌هایی را علیه مسکو وضع کرده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdcb09b8.rhbz9piuur.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین