تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۵
جالب است ۰
وزارت خارجه قطر اعلام کرد که سفارتخانه‌های این کشور در امارات و بحرین طی هفته‌های آینده بازگشایی خواهند شد.
قطر سفارتخانه‌های خود در امارات و بحرین را بازگشایی می‌کند
به گزارش مردم فردا،«ماجد الانصاری»، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر، شب گذشته سه‌شنبه (هجدهم آوریل) اعلام کرد که سفارت‌خانه این کشور در امارات طی هفته‌های آینده افتتاح خواهد شد و اقدامات اولیه برای افتتاح سفارتخانه این کشور در بحرین هم انجام شده است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی دولت قطر «قنا»، الانصاری گفت: درباره روابط‌مان با امارات باید بگویم که پیشرفت مثبتی در تمام جلسات کمیته‌های فنی وجود دارد و ما در حال تداوم فعالیت‌ها برای تسهیل هرچه سریعتر بازگشایی سفارتخانه‌ها هستیم.


سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در ادامه تاکید کرد که روند بازگشایی مجدد سفارتخانه دوحه در ابوظبی طی چند هفته دیگر انجام خواهد شد، در حالی که این دستور کار به زودی در بحرین اجرایی خواهد شد.

این در حالی است که اخیراً دو تن از مقامات عربی کشورهای خلیج فارس فاش کرده بودند که امارات و قطر این روزها، برای ازسرگیری رسمی روابط دیپلماتیک و بازگشایی سفارت‌های خود را، دو سال پس از نشست «العلا» آماده می‌شوند.

براساس گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، یک مقام اماراتی به خبرگزاری «رویترز» گفته بود: «در حال حاضر روابط دیپلماتیک امارات و قطر،از جمله بازگشایی سفارت‌های دو کشور در حال ازسرگیری است».

ژانویه ۲۰۲۱ کشورهای عربستان سعودی، امارات و مصر به تحریم سه و نیم ساله قطر پایان دادند و همه این کشورها به جز امارات و بحرین در همان سال سفرای خود را بازگردانده و روابط تجاری-سیاسی را با دوحه از سر گرفتند.

«فیصل بن فرحان آل سعود»، وزیر خارجه عربستان سعودی در اظهارات پایانی این نشست گفته بود که نشست العلا دفتر اختلاف با قطر را کاملاً بست و روابط دیپلماتیک از امروز به صورت کامل به همان شکل پیشین برمی‌‌گردد
https://mardomefarda.ir/vdcjxhev.uqeahzsffu.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین