تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۰
جالب است ۰
«الایجا جردن وود» ستاره هالیوود که با بازی در نقش «فرودو بگینز» در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» به شهرت و محبوبیت بسیاری دست یافت، درباره فیلم‌های جدید این اثر حماسی می‌گوید: امیدوارم فیلم‌های جدید ارباب حلقه‌ها با احترام به تالکین و نه فقط برای درآمد بیشتر ساخته شود.
جزئیاتی از ساخت ادامه «ارباب حلقه‌ها»
به گزارش مردم فردا،الایجا جردن وود که از ساخت چندین فیلم جدید ارباب حلقه‌ها توسط برادران وارنر ابراز شیفتگی و هیجان کرده در گفت و گو با مجله GQ گفته من متعجبم. نمی‌دانم چرا. اما می دانم این هیجانم ناشی از فیلم های جدید ارباب حلقه‌ها است که ساخته می‌شود. خیلی مشتاقم آنها را ببینم. امیدوارم در نهایت فیلم‌های جدید به گونه‌ای تولید شود که در ادامه قسمت قبلی و در احترام به مطالب تالکین باشد.
جی. آر. آر. تالکین مولف، دانشگاهی، لغت‌شناس و شاعر انگلیسی بود که عمده شهرت او بابت نوشتن آثار فانتزی حماسی هابیت و ارباب حلقه‌ها است. او در سال ۱۹۷۲ نشان فرمانده والا مقام امپراتوری انگلیس را دریافت کرد.
طرح تولید فیلم‌های جدید ارباب حلقه ها را استودیو برادران وارنر در ماه فوریه اعلام کرد. الایجا جردن وود نقش فرودو هابیت را در سه گانه اصلی پیتر جکسون ارباب حلقه‌ها ایفا کرد که ۲.۹ میلیارد دلار در سراسر جهان فروخت و به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای فانتزی سینما ماندگار شد.
این ستاره هالیوود گفته بدیهی است که میل به کسب درآمد زیاد در هسته اصلی طرح وجود دارد اما این گونه هم نیست که یک سری از مدیران چنین نگرشی داشته باشند.
او تاکید کرده که بیایید هنر به واقع شگفت‌انگیزی خلق کنیم و در عین حال از هیچ کسی ناراحت نباشیم چرا که هنر بزرگ می‌تواند از تجارت حاصل شود. بنابراین این دو در مقابل هم قرار ندارند. سه‌گانه ارباب حلقه‌ها از تجارت بیرون نیامده است. ستاره هالیوود در عین حال می‌گوید سه‌گانه ارباب حلقه‌ها از تجارت بیرون نیامده است.
تنها چیزی که درباره فیلم‌های جدید ارباب حلقه‌ها تایید شده این است که بر اساس کتاب‌های جی آر آر تالکین ساخته خواهند شد و هیچ اطلاعات بیشتری از سوی استودیو اعلام نشده است. به این معنا که هر کسی می‌تواند حدس بزند داستان فیلم‌ها در قبل، بعد یا در طول سه‌گانه اصلی جکسون اتفاق می‌افتد.
تنها چیزی که درباره فیلم‌های جدید ارباب حلقه‌ها تایید شده این است که بر اساس کتاب‌های جی آر آر تالکین ساخته خواهند شدپیتر جکسون و همکارانش والش و بوینز در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که مشتاقانه منتظر گفت و گو با برادران وارنر هستند تا دیدگاه آنها برای پیشبرد این فیلم دنباله دار (فرانچایز) را بشنوند.
اندی سرکیس همبازی الایجا وود در ارباب حلقه‌ها هم به تازگی گفته علاقمند به بازگشت به دنیای سرزمین میانه بر روی پرده بزرگ است. او به پادکست Post-Credit BroBible گفته پیتر جکسون، فران و فیلیپا به نوعی خانواده دومی هستند که او بخشی از آنها شده و فیلم‌های زیادی با آن‌ها ساخته‌ است.
سرکیس می‌گوید: اینها باورنکردنی‌ترین افرادی هستند که می‌توان با آنها کار کرد. من فکر می‌کنم که پروژه‌های بالقوه دیگری در سرزمین میانه وجود دارند که می‌توانند به وقوع بپیوندند و اگر آن‌ها را انجام دهند، مطمئناً از شانس برقراری مجدد رابطه استفاده خواهم کرد.
به گفته جی. آر. آر. تالکین، سرزمین میانه او، همان زمین ما است، ولی در زمانی تخیلی پیش از این به‌طوری‌که پایان دوران سوم تقریباً به ۶۰۰۰ سال پیش از زمان خودِ او برمی‌گردد. تاریخ سرزمین میانهِ تالکین به دوره‌هایِ متعددی تقسیم می‌شود. کتاب هابیت و ارباب حلقه‌ها منحصراً با رویدادهای پایان دوران سوم سروکار دارند و در آغاز دوران چهارم به پایان می‌رسند؛ حال آنکه سیلماریلیون بیشتر با دوره نخست سر و کار دارد.

سرزمین میانه چیست؟
به گفته جی. آر. آر. تالکین، سرزمین میانه او، همان زمین ما است، ولی در زمانی تخیلی پیش از این به‌طوری‌که پایان دوران سوم تقریباً به ۶۰۰۰ سال پیش از زمان خودِ او برمی‌گردداو مفهوم middangeard را معادل کاربرد خاص واژه یونانی οἰκουμένη- oikoumenē فرض کرده‌است. با این کاربرد، تالکین می‌گوید که اویکومنه «جایگاه ابدی انسان‌ها» است؛ منظور او این است که سرزمین میانه دنیایی مادی‌ است که انسان زندگی خود را در آن می‌گذراند، در مقابل دنیاهای نادیدنی مثل بهشت و دوزخ.
تالکین گفته «سرزمین میانه اختراع خود من... نیست؛ یک نوسازی یا دگرگونی... از یک واژه قدیمی برای دنیای مسکون انسان‌ها است: به این جهت میانه که به گونه‌ای مبهم تصور می‌شود در میانِ دریاهای حائل قرار گرفته‌ است و (در پندارهای مردم شمالی) بین یخ در شمال و آتش در جنوب (انگلیسیِ قدیم middan-geard، انگلیسی قرون وسطا midden-erd، middle-erd). به نظر می‌رسد که بسیاری از منتقدان گمان می‌کنند سرزمین میانه سیاره دیگری‌ست!».
ارباب حلقه‌ها مجموعه‌ فیلمی است که پیتر جکسون کارگردانی‌ آن را بر عهده داشته است. این فیلم‌ها براساس رمان ارباب حلقه‌ها نوشته جی. آر. آر. تالکین ساخته شده‌اند. مجموعه ارباب حلقه‌ها شاملِ سه فیلم است: ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه (۲۰۰۱)، ارباب حلقه‌ها: دو برج (۲۰۰۲) و ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه (۲۰۰۳). پخش‌کننده این فیلم‌ها شرکت نیو لاین سینما و وینگ نات فیلمز است. گروه بازیگران این مجموعه را نیز الایجا وود، ایان مک‌کلن، لیو تایلر، ویگو مورتنسن، شان آستین، کیت بلانشت، جان ریس-دیویس، کریستوفر لی، بیلی بوید، دامینیک مانهن، اورلاندو بلوم، هوگو ویوینگ، اندی سرکیس و شان بین شامل می‌شود.
داستان این مجموعه در دنیای خیالی سرزمین میانی جریان دارد و داستان هابیتی به‌نام فرودو بگینز را روایت می‌کند که همراه با یاران حلقه در تلاش است حلقه یگانه را به‌منظور جلوگیری از رسیدن به صاحبش نابود کنند.
داستان این مجموعه در دنیای خیالی سرزمین میانی جریان دارد و داستان هابیتی به‌نام فرودو بگینز را روایت می‌کند که همراه با یاران حلقه در تلاش هستند تا حلقه یگانه را به‌منظور جلوگیری از رسیدن به صاحبش، یعنی ارباب تاریکی سائورون که با آن می‌تواند سرزمین میانی را تصاحب کند، نابود کنند. یاران در نهایت از هم جدا می‌شوند و فرودو با همراه دوست وفادارش سم‌وایز گمجی و گالوم خیانتکار به تلاش خود ادامه می‌دهد. در همین حین، آراگورن وارث تاج‌وتخت گاندور، همراه با لگولاس، گیملی، برومیر، مری، پپین و گندالف جادوگر، متحد می‌شوند تا مردم آزاد سرزمین میانه را از دست نیروهای سائورون نجات دهند و آن‌ها را در جنگ حلقه‌ها جمع کنند تا با منحرف کردن توجه سائورون، به فرودو برای نابودی حلقه در کوه نابودی کمک کنند.
این سه فیلم از ۱۱ اکتبر ۱۹۹۹ تا ۲۲ دسامبر ۲۰۰۰ به‌طور هم‌زمان و به‌طور کامل در زادگاه جکسون در نیوزیلند فیلم‌برداری شد و مراحل تصویربرداری افزوده از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ به طول انجامید. این مجموعه با بودجه ۲۸۱ میلیون دلاری ساخته شد و یکی از بزرگ‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های سینمایی است که تاکنون ساخته شده‌ است.
نخستین فیلم از این مجموعه در ۱۰ دسامبر ۲۰۰۱ در اودئون میدان لستر لندن به نمایش درآمد. دومین فیلم در ۵ دسامبر ۲۰۰۲ در تئاتر زیگفلد در شهر نیویورک اکران شد و سومین فیلم در ۱ دسامبر ۲۰۰۳ در تئاتر سفارت در ولینگتون به روی پرده رفت.
اغلب از ارباب حلقه‌ها به عنوان یکی از برترین و تاثیرگذارترین مجموعه‌ فیلم‌های ساخته‌شده در تاریخ سینما یاد می‌شود. این مجموعه ۲.۹۹۱ میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروش داشت؛ این مجموعه مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و از جلوه‌های ویژه نوآورانه، بازیگری، طراحی صحنه، موسیقی و عمق احساسی آن ستایش شد و توانست ۱۷ جایزه اسکار از ۳۰ نامزدی دریافت کند.
https://mardomefarda.ir/vdcgty9q.ak9u34prra.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما