تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۹
جالب است ۰
اتحادیه اروپا در خصوص اقدام لهستان و مجارستان مبنی بر ممنوعیت واردات غلات از اوکراین با هدف حمایت از کشاورزان خود هشدار داد.
هشدار اتحادیه اروپا به ممنوعیت واردات غلات اوکراینی
به گزارش مردم فردا،مدیر اجرایی اتحادیه اروپا در واکنش به اقدام لهستان و مجارستان برای منع واردات غلات اوکراینی، اقدام یکجانبه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا درباره تجارت را غیرقابل قبول دانست.

به گزارش رویترز، لهستان و مجارستان این تصمیم را محافظت از بخش کشاورزی محلی خود دانستند، زیرا پس از حملات روسیه به اوکراین برخی بنادر دریای سیاه مسدود شد و مقادیر زیادی غلات اوکراینی که ارزان‌تر از تولید اتحادیه اروپا است، به دلیل تنگنا‌های لجستیکی در کشور‌های اروپای مرکزی ماند و به قیمت‌ها و فروش برای کشاورزان محلی ضربه زد.


این موضوع در سال انتخاباتی برای حزب ملی گرای قانون و عدالت (PiS) حاکم لهستان یک مشکل سیاسی ایجاد کرده است، زیرا باعث خشم مردم در مناطق روستایی شده است که معمولاً حمایت از این حزب در آن بالاست.

اکنون سخنگوی کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای گفت: «ما از اعلامیه‌های لهستان و مجارستان در مورد ممنوعیت واردات غلات و سایر محصولات کشاورزی از اوکراین مطلع هستیم. در این زمینه، مهم است که تأکید کنیم که سیاست تجاری در صلاحیت انحصاری اتحادیه اروپا است و بنابراین، اقدامات یک‌جانبه قابل قبول نیست.»

او در ادامه تاکید کرد: «در چنین زمان‌های چالش برانگیزی، هماهنگ کردن و همسویی همه تصمیمات در اتحادیه اروپا بسیار مهم است.».

اما در مقابل «پیوتر مولر» سخنگوی دولت لهستان، به خبرگزاری دولتی این کشور گفت: «دولت در تماس مداوم با کمیسیون اروپا در مورد این موضوع است و این ممنوعیت به دلیل یک بند امنیتی امکان‌پذیر است.»

در همین حال، «یاور گچف» وزیر کشاورزی بلغارستان، هم گفت که این کشور در حال بررسی ممنوعیت واردات غلات اوکراینی است.
https://mardomefarda.ir/vdciy3az.t1ayw2bcct.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین