تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۸
جالب است ۰
اتحادیه اروپا نام شرکت نظامی خصوصی واگنر روسیه را به فهرست اشخاص و نهادهایی اضافه کرد که به بهانه کمک به روسیه در جنگ با اوکراین، آنها را تحریم کرده است.
اتحادیه اروپا نام گروه واگنر را به لیست سیاه تحریم اضافه کرد
به گزارش مردم فردا، به نقل از خبرگزاری "یو.پی.آی"،پس از آن که شورای اروپا طرح إعمال تدابیر محدودیت‌آمیز علیه این شرکت نظامی خصوصی روس را به بهانه "تضعیف استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین" تصویب کرد؛ این تصمیم اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام شد.
این اقدام اتحادیه اروپا در تکمیل آن چیزی است که قبلاً تحت عنوان "بسته تحریم‌های واگنر" در ۲۵ فوریه از طریق هدف گرفتن ۱۱ فرد و هفت نهاد مرتبط با این شرکت خصوصی اعلام کرده بود.
اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مدعی شد: "روسیه باید تهاجمش را متوقف کرده و به صورت کامل و بی قید و شرط تمامی نیروهای نظامی و نیابتی خود را از کل خاک اوکراین با در نظر گرفتن مرزهای به رسمیت شناخته شده بین المللی این کشور خارج کند."
در ادامه این بیانیه آمده است: "اتحادیه اروپا به صورت کامل و محکم کنار اوکراین می‌ایستد و به ارائه پشتیبانی قوی سیاسی، اقتصادی، نظامی، مالی و بشردوستانه به اوکراین و مردمش تا هر زمان که لازم باشد، ادامه خواهد داد."
گروه روسی واگنر که پیش از این هدف تحریم هایی از جانب اتحادیه اروپا و آمریکا قرار گرفته بود، سربازانش را برای نبرد روسیه در اوکراین به کار گرفته و رهبری حملات را علیه شهرهای سولدار و باخموت اوکراین بر عهده دارد.
این شرکت نظامی که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد، تحت رهبری دیمیتری اوتکین و تحت پشتیبانی یوگنی پریگوژین، الیگارش روس قرار دارد که پیشتر در لیست سیاه تحریم های آمریکا قرار گرفت. از پریگوژین به دلیل مالکیت چندین رستوران و شرکت کترینگ و روابط نزدیکش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با لقب "سرآشپز پوتین"‌یاد می‌شود.
طبق اعلام واحد تحقیقات کنگره آمریکا، گروه واگنر بیشتر به عنوان یک سازمان فراگیر برای چندین نهاد کوچکتر دیگر تحت کنترل پریگوژین عمل کرده و حضور این شرکت در جنگ اوکراین بعد از یک سری شکست‌های ارتش روسیه در سال گذشته میلادی در میدان جنگ افزایش یافته است.
اتحادیه اروپا روز پنجشنبه همچنین شرکت RIA FAN، وابسته به گروه رسانه‌ای پاتریوت که پریگوژین از اعضای هیات امنای آن است را نیز در فهرست سیاه تحریم‌ها قرار داد.
این اتحادیه ادعا کرد، این شرکت "در اشاعه پروپاگاندا در حمایت از دولت روسیه و اطلاعات دروغ مربوط به جنگ تجاوزگرانه روسیه علیه اوکراین دست دارد."
https://mardomefarda.ir/vdciz3az.t1ayz2bcct.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین