تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۷
جالب است ۰
منابع خبری بامداد جمعه از آزمایش یک موشک قاره‌پیمای جدید توسط کره شمالی خبر داده‌اند.
کره شمالی موشک قاره‌پیمای جدید با سوخت جامد آزمایش کرد
به گزارش مردم فردا،رسانه‌ حکومتی کره شمالی بامداد جمعه اعلام کرد این کشور یک موشک بالیستیک قاره‌پیمای با سوخت جامد آزمایش کرده است.

کره جنوبی هم گفت به نظر می‌رسد کره شمالی یک موشک بالیستیک جدید آزمایش کرده است. انجام این آزمایش باعث ایجاد هراس در شمال ژاپن شد و مسئولان از شهروندان خواستند پناه بگیرند. 


آزمایش موشکی جدید کره شمالی در ادامه سلسله آزمایش‌های اخیر این کشور در واکنش به تشدید تنش‌ها با آمریکا و متحدان آن کشور صورت گرفته است. 

کره شمالی بامداد پنجشنبه هم یک آزمایش موشکی انجام داده بود. گارد ساحلی ژاپن بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نظامیان کره شمالی یک پرتابه که احتمالا موشک بالستیک بوده را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده‌اند.

این در حالی است که سه روز قبل «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در جلسه کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگر، از مقام‌های سیاسی و نظامی کشورش خواسته بود که بازدارندگی جنگی را به شیوه‌ای تهاجمی‌تر پیگیری کنند. 

این نشست در بحبوحه افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره در پی آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی در اعتراض به رزمایش‌های نظامی مشترک سئول و واشنگتن برگزار شد.

پیش از این نیز رسانه دولتی کره شمالی با بیان اینکه رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی تنش‌ها را تا آستانه جنگ اتمی رسانده، نسبت به انجام اقدام تهاجمی در واکنش به این تنش‌زایی‌ها هشدار داد.
https://mardomefarda.ir/vdchx6nz.23nqwdftt2.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین