تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۱
جالب است ۰
روند بازار و معاملات حاکی از آن است که خریداران دلار در بازار ارز به حداقل رسیده‌اند و به نوعی، خریداری وجود ندارد که فروشنده‌ای دلار بفروشد.
خریداران دلار غیب شدند؛ هشدار تازه به فروشندگان ارز
به گزارش مردم فردا،قیمت دلار دیروز دز بازار تهران دوباره وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد و این در شرایطی است که این ظن و گمانه در میان برخی از معامله‌گران وجود دارد که گروهی در بازار ارز در روزهای منهی به تعطیلات مناسبتی، قیمت‌ها را بالا می‌برند تا از این موقعیت استفاده کنند و فروشنده باشند و پس از تعطیلات، با شل شدن قیمت‌ها و کاهشی بودن آن، در موقعیت خرید قرار بگیرند.

اما نکته این‌جاست که روند بازار و معاملات حاکی از آن است که خریداران دلار در بازار ارز به حداقل رسیده‌اند و به نوعی، خریداری وجود ندارد که فروشنده‌ای دلار بفروشد.

سیگنال فرزین به بازار ارز
در این شرایط، اما محمدرضا فرزین، رییس‌کل بانک مرکزی عنوان کرده که نرخ ارز در بازار آزاد قابل قبول نیست.

وی گفته است؛ نرخ بازار آزاد را قبول نداریم. این نرخ صرفا براساس انتظارات تورمی ناشی از اخبار منفی شکل می‌گیرد و به هیچ وجه با واقعیات اقتصاد ما همخوانی ندارد.

فرزین در عین حال تصریح کرده؛ براساس برآوردی که طبق سرقت از صندوق بانک ملی صورت گرفت حدود ۱۶ میلیارد دلار ارز در دست مردم است.

وی متذکر شده است؛ کانال‌های تلگرامی با نرخ‌سازی و افزایش انتظارات تورمی منفی، بازار ارز را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

فرزین تاکید کرده؛ برای مقابله با نرخ‌ها و بازارهایی که قاعده‌ای ندارند، مرکز مبادله را راه‌اندازی کردیم.

هشدار بانک مرکزی به فروشندگان ارز

در این میان، بانک مرکزی دیروز در خصوص فروش ارز خارج از سامانه های رسمی و فراتر از محدوده نرخ های مجاز به فعالان بازار هشدار داد.

بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد: حسب گزارش اعتراض های واردکنندگان، برخی از فعالان بازار ارز از جمله شرکت های صرافی و صادرکنندگان کالا و خدمات (عرضه کنندگان ارزی) بدون توجه به مقررات موضوعه نسبت به فروش ارز، خارج از سامانه های رسمی و فراتر از محدوده نرخ های مجاز، اقدام کرده‌اند.

بدیهی است هرگونه تخطی و تعدی شرکت‌های صرافی و صادرکنندگان از نرخ‌های اعلامی و یا خرید و فروش ارز خارج از سامانه‌های مجاز اعلامی توسط بانک مرکزی، با اقدامات نظارتی قاطع بانک مرکزی، مراجع قضایی و امنیتی مواجه شده و منجر به سلب صلاحیت مدیران عرضه کنندگان ارز و ابطال مجوز صرافی های متخلف می‌شود. همچنین متخلفین تحت عنوان اخلال در نظام ارزی نیز در محاکم قضایی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

شایان ذکر است به منظور پایش فعالان بازار ارزی کشور، بازرسی‌ها و نظارت‌های محسوس و نامحسوس توسط بازرسان بانک مرکزی و همچنین مراجع انتظامی و امنیتی در دستور کار قرار دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مرتکبین با شدیدترین برخوردهای ممکن مواجه خواهند شد.
https://mardomefarda.ir/vdccx4qs.2bqmm8laa2.html
منبع : خبر آنلاین
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین