تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۳
جالب است ۰
وزیر دفاع ارمنستان سفر کاری خود به بروکسل را به حالت تعلیق درآورد و سریعا به ارمنستان باز خواهد گشت.
وزیر دفاع ارمنستان سفر به بروکسل را نیمه کاره رها کرد
به گزارش مردم فردا،آرام توروسیان، گفت: سورن پاپیکیان، وزیر دفاع ارمنستان سفر کاری خود به بروکسل را به حالت تعلیق درآورده و در حال بازگشت به ارمنستان است.  

براساس گزارش ارمن پرس، در ۱۰ آوریل، هیئت به رهبری سورن پاپیکیان وزیر دفاع برای یک سفر کاری عازم بروکسل شد. در ۱۱ آوریل، یگان‌های نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان به سوی نظامیان ارمنی که در حال انجام کار‌های مهندسی در منطقه روستای تیغ بودند، شلیک کردند. طرف ارمنی دست به اقدامات تلافی جویانه زد. در نتیجه تیراندازی گسترده، طرف ارمنی ۴ قربانی و ۶ زخمی، در میان سربازان جمهوری آذربایجان نیز تعداد قربانی و مجروح  وجود دارد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که درگیری‌های ناشی از اقدامات تحریک ‎آمیز ارمنستان ادامه دارد و در نتیجه اقدامات لازم توسط یگان‌های ما، خسارات زیادی به طرف مقابل وارد شده است.
ارمنستان و جمهوری آذربایجان هر دو مدعی مالکیت بر منطقه قره باغ هستند. این ادعا در نهایت به جنگ خونین میان دو طرف انجامید که در نهایت باکو توانست با تحمیل توافقی به ایروان، به میزان قابل توجهی مواضع خود در این منطقه را تقویت کند. گرچه اکنون دو طرف در شرایط جنگی به سر نمی‌برند، اما تبادل گاه و بی گاه آتش میان طرفین با تلفاتی همراه است. 
https://mardomefarda.ir/vdcbgwb8.rhbz0piuur.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین