تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰
جالب است ۰
سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش‌های پراکنده در چند استان، از وزش باد شدید و خیرش گردوخاک طی امروز و فردا در غرب و شمال غرب کشور همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در ساعات عصر خبر داد.
هشدار هواشناسی ؛ وزش باد شدید در تهران و ۱۳ استان دیگر طی امروز و فردا
به گزارش مردم فردا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی ، بارش‌های پراکنده امروز (دوشنبه) در ساعت عصر در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی انتظار می‌رود.
برای بعد از ظهر فردا (سه شنبه) نیز در استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار باران پیش بینی می‌شود. با این حال پدیده غالب آب و هوایی طی امروز و فردا بادهای شدید موقتی است.
بر اساس هشدار هواشناسی وزش باد شدید و گردوخاک امرور (دوشنبه) آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و تهران و فردا (سه‌شنبه) مجددا آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان ، مرکزی، قزوین، قم، تهران را در برمی‌گیرد.
هواشناسی نسبت به مخاطرات این سامانه همچون احتمال اختلال در ناوگان حمل‌و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، صاعقه، تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در نواحی کوهستانی هشدار داده است.

هشدار هواشناسی به کشاورزان برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه

همچنین بر اساس دیگر اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور بارش شدید باران و رعد و برق روزهای (چهارشنبه) و (پنج‌شنبه) موجب آبگرفتگی مزارع و خسارت به محصولات کشاورزی خواهد شد.
تمرکز سامانه باشی روز چهارشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان و غرب زنجان پیش‌بینی شده است.
روز (پنجشنبه) نیز این بارش‌ها زنجان، قزوین، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان، غرب مرکزی، شمال غرب چهارمحال و بختیاری و شمال استان‌های تهران و البرز را در بر می‌گیرد.
https://mardomefarda.ir/vdcb5wb8.rhbzapiuur.html
منبع : رکنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما