تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۰
جالب است ۰
منابع سوری از پرواز گسترده هواپیماهای آمریکایی بر فراز پایگاه «التنف» در مثلث مرزی میان عراق، اردن و سوریه خبر دادند.
پرواز گسترده هواپیماهای آمریکایی بر فراز پایگاه «التنف»
به گزارش مردم فردا،منابع سوری از پرواز گسترده هواپیماهای ائتلاف آمریکایی بر فراز پایگاه «التنف» خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که دلایل این پرواز گسترده هواپیماهای آمریکایی بر فراز پایگاه غیرقانونی التنف در مثلث مرزی اردن، عراق و سوریه مشخص نیست.

پایگاه «التنف» با 20 مایل مربع مساحت، در خاک سوریه و در کنار مرز اردن و با فاصله نه چندان زیادی از مرز عراق واقع است و به همین جهت از موقعیت استراتژیک مهمی برخوردار است زیرا برای آمریکا و رژیم صهیونیستی، نقش ایجاد مانع بر سر راه کریدور ایران، عراق و سوریه را ایفا می‌کند.
گذرگاه «التنف» نقطه مرزی مشترک بین سه کشور سوریه، عراق و اردن است که نخستین و مهم‌ترین گذرگاه مرزی سوریه با عراق به شمار می‌آید و آمریکا و متحدانش طی سال‌های اخیر همواره تلاش کردند کنترل این گذرگاه در اختیار ارتش سوریه و متحدانش قرار نگیرد.

کنترل این گذرگاه تا شعاع 56 کیلومتری در اختیار نیرو‌های آمریکایی قرار دارد و واشنگتن حتی به نیرو‌های سوری نیز اجازه نزدیک شدن به گذرگاه التنف را نمی‌دهد.

پایگاه التنف و مناطق اطراف آن پیش از سال 2016 میلادی تحت تسلط گروه تروریستی داعش قرار داشت که نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا این منطقه را از کنترل داعش خارج و تحت سیطره خود درآوردند و از آن زمان، واشنگتن از التنف به عنوان پایگاهی برای آموزش گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه استفاده می کند.

التنف تنها منطقه‌ای خارج از تسلط نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه و تحت حمایت واشنگتن است که نیروهای آمریکایی به صورت گسترده در آن حضور دارند.

ایجاد این پایگاه همواره بحث‌برانگیز بوده است. دولت سوریه وجود این پایگاه را غیرقانونی می‌داند و بارها از آمریکا خواسته است تا نظامیان خود را از این پایگاه خارج کند. روسیه و ایران نیز با حمایت از دمشق، همواره خواهان پایان یافتن «حضور غیرقانونی» نظامیان آمریکا در این پایگاه هستند.

درگیری میان تروریست‌ها در شمال سوریه
خبر دیگر از سوریه اینکه منابع سوری از درگیری‌های شدید میان تروریست‌های وابسته به گروه «تجمع الشهباء» وابسته به جبهه النصره با گروه موسوم به پلیس نظامی وابسته به ترکیه در اطراف شهر «اعزاز» در شمال سوریه خبر دادند.
همزمان سرویس های امنیتی وابسته به جبهه النصره طی 48 ساعت گذشته دست به بازداشت گسترده افراد مسلح وابسته به گروه موسوم به «فیلق الشام» وابسته به ترکیه در شهر ادلب و حومه آن کرده اند.

درگیری ارتش سوریه با داعش
منابع سوری از درگیری ارتش سوریه با داعش در مناطق «السخنه و تدمر» در صحرای حمص در جریان عملیات جستجوی داعشی‌ها از سوی ارتش سوریه خبر دادند و اعلام کردند که تکفیری‌ها متحمل تلفات سنگین شدند و داعشی‌های باقی مانده پا به فرار گذاشتند و به عمق صحرا گریختند.
https://mardomefarda.ir/vdcgy79q.ak9ux4prra.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین