تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۸
جالب است ۱
باشگاه های لیگ برتری به غیر از دو باشگاه به دنبال کسب مجوز حرفه ای هستند
اقدام اولیه تمام باشگاه‌ ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای به جز ۲ باشگاه
به گزارش مردم فردا،ه جز دو باشگاه لیگ برتری، سایر باشگاه‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای یا ملی اقدام کرده‌اند و در حال تکمیل مدارک خود هستند.
 باشگاه‌های داخلی برای تکمیل مدارک خود جهت دریافت مجوز حرفه‌ای تا تاریخ 30 فروردین ماه مهلت دارند. در این زمینه شنیده می‌شود تمام باشگاه‌های لیگ برتری به جز نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان اقدامات و بارگذاری مدارک اولیه خود را انجام داده‌اند و پیگیر دریافت مجوز حرفه‌ای یا ملی هستند.
در این راستا باشگاه نساجی مازندران به‌عنوان قهرمان جام حذفی در فصل گذشته و یکی از سهمیه‌های ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا، اقدامات اولیه و خوبی برای دریافت مجوز حرفه‌ای انجام داده است. این باشگاه مشکلی بابت بدهی‌ها و سایر موارد ندارد و با تشکیل یک تیم حقوقی، اقدامات خود برای دریافت مجوز حرفه‌ای را پیگیری می‌کند. یکی از مهمترین مشکلات باشگاه نساجی برای دریافت مجوز حرفه‌ای، وضعیت ورزشگاه خانگی این باشگاه است که احتمالاً در صورت عدم تأیید ورزشگاه وطنی قائمشهر، ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد به‌عنوان میزبان به AFC معرفی خواهد شد. در این شرایط باشگاه نساجی نیز وضعیتی مشابه پرسپولیسی‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای و حضور در آسیا دارد.
کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال قرار است پس از پایان مهلت قانونی باشگاه‌ها (30 فروردین‌)، مدارک بارگذاری شده را مورد بررسی قرار دهد و در تاریخ 10 خرداد ماه نتایج نهایی در این خصوص اعلام خواهد شد.
خبر دیگر در این خصوص این است که برخلاف شایعات منتشر شده، در صورت حذف قطعی استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل عدم پرداخت مطالبات آندره‌آ استراماچونی، باشگاه پرسپولیس به‌عنوان تیم دوم فصل 01-1400 مجوز حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را به دست نخواهد آورد و طبق اعلام فدراسیون فوتبال، تیم دوم فصل جاری لیگ برتر به جای استقلال راهی لیگ قهرمانان خواهد شد.
در بیانیه فدراسیون فوتبال که در تاریخ 15 اسفند ماه 1401 منتشر شده آمده است: «در صورت عدم کسب مجوز باشگاهی از سوی یک یا چند باشگاه واجد شرایط؛ سهمیه (ها) براساس رتبه به باشگاه‌های واجد شرایط بعدی در جدول مسابقات لیگ برتر فصل 1402-1401 تعلق خواهد گرفت».
https://mardomefarda.ir/vdcezf8z.jh8foi9bbj.html
منبع : طرفداری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما