تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۷
جالب است ۰
به دنبال ابراز تمایل اعراب برای ازسرگیری روابط با دولت سوریه، یک رسانه لبنانی با افشای بخشی از محور رایزنی‌های اخیر دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک با مقامات لبنان، از شروط واشنگتن برای عدم مانع‌تراشی در مسیر بازگشت دمشق به اتحادیه عرب پرده برداشت.
شروط آمریکا برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب
به گزارش مردم فردا،روزنامه الأخبار لبنان در این باره اعلام کرد که «باربارا لیو»، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در سفر ۲۴ مارس خود به بیروت در دیدار با مقامات لبنان به تغییر موضع اعراب در قبال روابط با سوریه پرداخته است.

الأخبار در این باره نوشت: لیو درباره سوریه به لبنانی‌ها گفته است که واشنگتن بازگشت این کشور به اتحادیه عرب را وتو نمی‌کند اما شروطی برای تحقق این اتفاق دارد.


طبق این گزارش، آمریکا دو شرط را در این باره مطرح کرده است؛ شرط نخست این است که تصمیم بازگشت به اتحادیه عرب ناشی از یک موضع مشترک عربی باشد که به موجب آن همه اعراب و نه برخی از آنها در نهایت سوریه را به اتحادیه عرب بازگردانند.

الأخبار همچنین گزارش داد: شرط دوم نیز این است که این بازگشت رایگان و بدون هزینه نخواهد بود، بلکه باید بخشی از یک تفاهم باشد که در آن مشخص شود سوریه چه چیزی را می‌تواند در ازای بازگشت به اتحادیه عرب به عرب‌ها بدهد.

این رسانه لبنانی در ادامه آورده است: علاوه بر این دو شرط، آمریکایی‌ها انتظار دارند دادن امتیاز لازم برای بازگشت سوریه، منجر به تضعیف روابط دمشق و تهران شود و واشنگتن توجه ویژه‌ای به این مسئله دارد.

الأخبار همچنین درباره جدی شدن احتمال برگزاری نشست آتی سران عرب در ریاض با حضور بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و آمادگی عربستان برای دعوت رسمی از وی برای حضور در این نشست نیز نوشت: آنچه آمریکایی‌ها از نشست ریاض می‌خواهند این است که تایید بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در گرو گنجاندن یک بند در بیانیه پایانی نشست باشد و در آن بند بر ضرورت تعهد دمشق به قطعنامه‌های مصوب شورای امنیت درباره جنگ سوریه تأکید شود.
https://mardomefarda.ir/vdcevf8z.jh8fwi9bbj.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین