تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۰
جالب است ۰
در شرایطی که به نظر می رسید واکسیناسیون جهانی و گسترده کرونا از همه گیری مجدد این ویروس جلوگیری کند، کشورهای مختلف جهان شاهد شکل گیری موج های غافلگیر کننده این بیماری بودند و آمار افراد مبتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری به طرز نگران کننده ای در حال افزایش است.
پیش بینی ظهور مرگبار دوباره کرونا
به گزارش مردم فردا،شواهد نشان دهنده بازگشت مجدد ویروس کرونا در گوشه و کنار جهان بوده و برای نمونه در ۲۴ ساعت گذشته، کشور هند شاهد افزایش روزانه موارد ابتلا به این بیماری بوده است. به گفته وزارت بهداشت این کشور، طی شبانه روز گذشته، ۳۸۲۴ مورد جدید کووید ثبت شده است که نسبت به روز گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است. در قاره اروپا نیز به نظر می رسد اتریش شرایط بدتری نسبت به سایر کشورها پشت سر گذاشته و طی هفته گذشته ۲۲۴ مورد جدید را ثبت کرده است و آلمان نیز خبر از وجود ۹۴ هزار و ۲۶۲ مورد فعال ابتلا به این بیماری داده است. این آمار در ایتالیا مشتمل بر ۱۳۳ هزار و ۶۶۸ نفر می شود.

به گفته کارشناسان، اگرچه موارد ابتلا به بیماری در گوشه و کنار جهان در حال افزایش است، اما هنوز نیازی به نگرانی در این مورد وجود ندارد. شواهد گویای این واقعیت است که سویه XBB.1.16 باعث افزایش موارد ابتلای روزانه در جهان بوده و این سویه یک نوع نوترکیب اومیکرون و از زیرشاخه های آن است. نگران کننده ترین ویژگی سویه XBB.1.16، جهش های متعدد در پروتئین اسپایک آن است که باعث می شود افراد کاملاً واکسینه شده را آلوده کند. خوشبختانه این نوع کرونا علی رغم این که بسیار مسری است، دارای علائم خفیفی بوده و به همین دلیل است که اکثر بیماران آن را با سرماخوردگی و آنفولانزا اشتباه می گیرند.


سازمان بهداشت جهانی می گوید:باید مراقب این ویروس بود هرچند در بیانیه اخیر این سازمان اعلام شده است ما تغییری در شدت بیماری ندیده‌ایم.به گزارش سیناپرس، در حالی گزارش‌ها حاکی از افزایش دوباره شیوع کرونا در ایران است، وزارت بهداشت کشور از جان باختن ۲۲ مبتلا به کرونا در روز شنبه خبر داد.
https://mardomefarda.ir/vdcfxedy.w6deyagiiw.html
منبع : سینا پرس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما