تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۷
جالب است ۰
نشست دوجانبه هیات‌های روسیه و سوریه امروز دوشنبه در مسکو برگزار شد.
مذاکرات دوجانبه هیات‌های سوریه و روسیه در مسکو
به گزارش مردم فردا،خبرگزاری دولتی سوریه "سانا" در این باره اعلام کرد که این نشست به ریاست «میخائیل بوگدانف» معاون وزارت امورخارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه در مقر وزارت خارجه روسیه در مسکو برگزار شد.

پیش از این نیز نشست دوجانبه هیات‌های جمهوری اسلامی ایران و سوریه به ریاست «علی اصغر خاجی» و «ایمن سوسان» معاونان وزرای خارجه دو کشور در محل سفارت سوریه در مسکو برگزار شد.


در این ملاقات دوطرف آخرین مسائل مربوط به روابط دوجانبه و تحولات سیاسی و بین‌المللی سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

در همین راستا، نشست دوجانبه دیگری نیز بین علی اصغر خاجی و بوگدانف بگزار شد.

بر اساس این گزارش، نشست چهارجانبه معاونان وزرای خارجه ایران، سوریه، روسیه و ترکیه امروز (دوشنبه) در مسکو آغاز و آنچه از این نشست حاصل می شود، تعیین کننده سرنوشت روابط ترکیه و سوریه خواهد بود.

این اولین تماس سیاسی بین دمشق و آنکارا از آغاز بحران سوریه خواهد بود.

به نوشته الوطن، پس از سکوت دمشق در مورد تایید حضور خود در این نشست، ساعاتی قبل تاییدیه رسمی از سوی مقامات سوری مبنی بر مشارکت نماینده این کشور در نشست چهارجانبه مسکو منتشر شد.

«ایمن سوسان» رئیس هیات سوری که روز یکشنبه وارد مسکو شد، فاش کرد که این هیات در نشست یاد شده به طور خاص بر روی پایان دادن به حضور نظامی ترکیه در خاک سوریه و مبارزه با تروریسم و عدم مداخله در امور داخلی این کشور تمرکز خواهد کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcjiaev.uqeayzsffu.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین