تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۷
جالب است ۰
رؤسای جمهور فرانسه و اوکراین در تماس تلفنی یک ساعته درباره آخرین تحولات جنگ اوکراین و تلاش‌های دیپلماتیک برای سازماندهی نشست صلح گفتگو کردند.
گفتگوی مکرون و زلنسکی درباره صلح در اوکراین
به گزارش مردم فردا،مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در گفت وگوی تلفنی با زلنسکی همتای اوکراینی خود درباره تلاش‌های دیپلماتیک برای سازماندهی نشست صلح گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس بیانیه ریاست جمهوری فرانسه، دو طرف درباره وضعیت نظامی در اوکراین گفتگو کردند و مکرون بار دیگر حمایت خود از اوکراین را برای پایان دادن جنگ اعلام کرد.

زلنسکی نیز گفت: اقدامات را برای رویداد‌های بین المللی پیش رو هماهنگ کرده‌ایم. ما یک ساعت مفصل بحث کردیم. ما در مورد وضعیت خط مقدم نبرد، همکاری سیاسی و چگونگی پیشبرد اجرای طرح صلح ۱۰ ماده‌ای اوکراین صحبت کردیم. من از فرانسه برای حمایت مستمرش تشکر می‌کنم.
روسای دو کشور همچنین درباره وضعیت نگران کننده نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا که از مارس ۲۰۲۲ در کنترل نیرو‌های مسلح روسیه است، گفتگو کردند.

مسکو، کی‌یف را مسئول شکست مذاکرات درباره آتش‌بس می‌داند. کی یف و حامیان غربی آن نیز می گویند که تنها پس از خروج نیرو‌های روسی از خاک اوکراین، انجام مذاکرات صلح ممکن خواهد شد.
https://mardomefarda.ir/vdcftvdy.w6deeagiiw.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین