تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۸
جالب است ۰
دفتر ریاست جمهوری فرانسه از دیدار قریب الوقوع امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با همتای چینی خود در پکن خبر داد.
مکرون هفته آینده به چین می‌رود
به گزارش مردم فردا،دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور هفته آینده به پکن می‌رود تا به همتای چینی خود در خصوص حمایت نظامی از روسیه هشدار دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از مشاوران مکرون که خواست نامش فاش نشود بدون اشاره به کمک های نظامی و مالی ناتو و غرب به اوکراین، پیش از سفر هفته آینده مکرون به چین به خبرنگاران گفت: «اگر چین این تصمیم فاجعه بار را اتخاذ کند، تأثیر استراتژیک بزرگی بر درگیری خواهد داشت».


این مقام گفت: «ما می‌خواهیم از بدترین‌ها جلوگیری کنیم و به همین دلیل باید با آن‌ها (چینی ها) تعامل داشته باشیم و موضع خود را ارائه دهیم». وی افزود که فرانسه می‌خواهد «یک مسیر میان مدت برای پایان دادن به درگیری‌ها» را مشخص کند.

گفتنی است، چین هرگز علناً از روسیه در جنگ حمایت نکرده، اما از این کشور انتقاد نیز نکرده است. قدرت‌های غربی نگران این مسئله هستند که مسکو چین را به همکاری نظامی در جنگ تشویق کند. 

تلاش فرانسه برای نشان دادن ابتکار عمل در جنگ اوکراین و نقش رهبری اتحادیه اروپا در حالی اتفاق می‌افتد که این کشور درگیر اعتصابات و اعتراضات سراسری است. یازدهمین دور اعتصاب اتحادیه‌ها علیه سیاست‌های دولت مکرون در جریان است و در روزهای اخیر تا اندازه زیادی به خشونت کشیده شده است.
https://mardomefarda.ir/vdcc0eqs.2bqmp8laa2.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین